هدف از ساخت سریال «بازمانده» توجه به فلسطین است
کد خبر: 4203657
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱

هدف از ساخت سریال «بازمانده» توجه به فلسطین است

دست‌اندرکاران سینمای انیمیشن ایران اهمیت ساخت فیلم‌هایی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و نشان‌ دادن چهره واقعی و جنایت‌کار رژیم اشغالگر قدس را مورد تاکید قرار دادند و در این نشست اعلام شد که هدف از ساخت سریال بازمانده جلب توجه مخاطب به مقوله فلسطین است.

به گزارش ایکنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، نشست تخصصی «فلسطین، سرزمین مقدس» هم‌زمان با برگزاری سیزدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران و با حضور مسئولان کانون، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مرکز پویانمایی صبا برخی از مسئولان دانشگاه‌ها و جمعی از پژوهشگران و فعالان حوزه فلسطین شب گذشته ۱۴ اسفند در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم محمدرضا کریمی صارمی دبیر سیزدهمین جشنواره پویانمایی تهران نشست «فلسطین، سرزمین مقدس» را محفلی دوستانه و خالصانه عنوان کرد که با هدف ایجاد جریانی جدید در جشنواره‌ها برای نشان دادن جنایات اسرائیل برگزار می‌شود.

وی با اشاره به یک انیمیشن کوتاه خارجی با موضوع جنایت اسرائیل در روستایی فلسطینی که در یکی از جشنواره‌های معتبر بین‌المللی به نمایش درآمد و باعث واکنش منفعلانه رژیم صهیونیستی شد، بیان کرد: امیدواریم بتوانیم کارگروهی تشکیل دهیم تا در آن آثاری با موضوع فلسطین تولید شود و بتوانیم حضور تولیدات در این حوزه را در جشنواره‌ها هموار کنیم.

در ادامه این نشست، رئیس مرکز پویانمایی صبای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز موضوع فلسطین را در مرحله نخست یک موضوع انسانی که کودکان فلسطینی بیش از دیگران در آن درگیر هستند، عنوان کرد و گفت: جنایات روزانه علیه کودکان فلسطینی دیگر بهانه‌ای برای سکوت کسانی که می‌خواهند از انسانیت دفاع کنند، باقی نمی‌گذارد. مرکز پویانمایی صبا در سال‌های گذشته با موضوع فلسطین تولیدات کوتاهی داشته و به‌تازگی هم با بازسازی فیلم «بازمانده» به صورت یک مینی سریال هفت قسمتی در این مسیر قدم برداشته است. در فصل اول این انیمیشن اتفاقات فیلم سینمایی «بازمانده» به تصویر درآمده و بنا داریم در فصل دوم آن داستان بزرگ شدن کودکی که محور داستان بود و پیوستنش به گروه‌های مقاومت را به تصویر بکشیم.

محمدرحیم لیوانی با اشاره به دوچندان شدن انگیزه‌ ساخت آثار مربوط به فلسطین با توجه به اتفاق‌های اخیر غزه عنوان کرد: قصد داریم این فصل را نسبت به مسائل اخیر بازنویسی کنیم. در سال ۹۸ پس از دیدار با رهبر انقلاب به این فکر افتادیم که در راستای تبیین ماهیت اشغالگری، برای کودک، کار تولید کنیم که نتیجه آن ایده‌ای به نام «دشت پر ماجرا» شد که هم‌اکنون تولید شده و نوروز امسال از شبکه‌های سیما پخش می‌شود. همین حالا هم اعلام می‌کنم از ساخت سه کار در حوزه فلسطین حمایت می‌کنیم تا در سال آینده با همکاری و هماهنگی کانون در جشنواره‌ها به نمایش درآید و البته چنانچه این کارها در ابعاد کوتاه امکان ساخت سریال داشته باشند، از ساخت آن حمایت خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha