برگزاری ۳۳ برنامه در هفته بزرگداشت شهید
کد خبر: 4203710
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶

برگزاری ۳۳ برنامه در هفته بزرگداشت شهید

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران و دبیر ستاد هفته شهید در نشست خبری به تشریح برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران پیرامون هفته شهید پرداخت.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید سید محمدصادق هاشمی، معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران پیش از ظهر امروز سه‌شنبه ۱۵ اسفند در نشست خبری تشریح برنامه‌های «هفته شهید» گفت: روز ۲۲ اسفند هر سال مصادف با روز شهید است و در بنیاد شهید و امور ایثارگران سالانه برنامه‌هایی را با عنوان هفته شهید برگزار می‌کنیم. از سال گذشته سعی کردیم برنامه‌های این ایام را از روز جانباز تا روز شهید داشته باشیم، «تا پای جان هستیم همپای شهیدان» به عنوان شعار امسال انتخاب شد.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران و دبیر ستاد هفته شهید با اشاره به اینکه بیش از ۳۳ برنامه برای هفته بزرگداشت شهید در نظر گرفته شده است، ادامه داد: برنامه‌های هفته شهید از روز جانباز با حضور نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها و بنیاد شهید آغاز شد و تا ۲۲ اسفند ادامه خواهد داشت.

هاشمی درباره اهم برنامه‌های هفته شهید گفت: پویش سراسری «سلام شهید» از برنامه‌هایی است که اجرا خواهد شد. به دستور رئیس جمهور قرار است همه مقامات کشور در این روز با خانواده‌های معظم شهدا دیدار داشته باشند.

وی اشاره کرد: پویش دیدار با خانواده شهدا در سراسر کشور توسط مردم برنامه‌ای است که از سال گذشته آغاز شد و در این مسیر با اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان، هیئت‌های مذهبی، تشکل‌های خودجوش و مساجد، هماهنگی‌هایی صورت گرفته که برنامه اصلی این هفته را تشکیل می‌دهد تا شاهد قدردانی از خانواده‌های شهدا باشیم.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: اجلاسیه‌های سراسری و تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران برنامه دیگر تدارک شده هفته شهید است. طرح سپاس را به شکل ویژه پیگیر خواهیم شد.

هاشمی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های هفته شهید برگزاری میز خدمت در مراسم نماز جمعه به خصوص در پایتخت است، البته مدیران کل استان‌ها ۱۸ اسفند پیش از خطبه‌ها گزارشی از ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ارائه خواهند داد و در تهران هم دکتر قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعه خواهد بود؛ همچنین حضور مسئولان در حرم امام خمینی(ره)، تجلیل از والدین تک‌فرزند شهید، کاشت نهال به نام هر شهید با هماهنگی شهرداری، تبلیغات محیطی روز شهید، برپایی نمایشگاه در حوزه عملکرد بنیاد و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، مراسم گلباران گلزار شهدا توسط مردم و خانواده شهدا و برنامه تحویل سال در گلزارهای شهدا ازجمله دیگر برنامه‌های هفته شهید است.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: از سال گذشته حرکت جدی‌تری در ایام هفته شهید آغاز شد. درواقع هرساله برنامه تحویل سال در گلزار شهدا برگزار می‌شود؛ اما امسال نه‌تنها سفره هفت‌سین داریم بلکه برنامه‌های جانبی، چون تئاتر و اجرای سرود برپا می‌شود.

هاشمی اشاره کرد: راویان و پیام‌آوران ایثار در مدارس برای روایت زیست شهدا حضور خواهند داشت و این از اقدامات ویژه‌ای است که در این ایام انجام می‌شود. همچنین تهیه کلیپ وصایای شهدا برای پخش در فضای مجازی، اجرای سرود و تئاتر در سراسر کشور، رونمایی از سامانه آنلاین رزرو خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای سند تحول دولت (CRS) از دیگر برنامه‌ها است.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد: برای نخستین‌بار بزرگداشت بانوان شهید دانشگاهی به میزبانی دانشگاه الزهرا برگزار می‌شود و برپایی محصولات کارآفرین شاهد و ایثارگر و بازدید از پالایشگاه نفت خلیج‌فارس ازجمله دیگر برنامه‌های هفته شهید است.

وی با تاکید بر اینکه فرزندان پسر شهدای مدافع حرم مهمان روایت پیشرفت نیروی دریایی بوشهر خواهند بود، گفت: برگزاری اردوی سیاحتی - زیارتی و اجرای مسابقات مختلف فرهنگی و ورزشی، اجرای طرح پایش سلامت جامعه ایثارگری، عیادت از بیماران جامعه هدف، رونمایی از تولیدات با موضوع شهدای اخیر در حادثه تروریستی کرمان ازجمله دیگر برنامه‌های مهم هفته شهید است.

همچنین در انتهای این نشست، معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران به سوالات خبرنگاران در خصوص بزرگداشت هفته شهید پاسخ داد.

انتهای پیام
captcha