اقبال عمومی به امر زیارت در داخل و خارج از کشور وجود دارد
کد خبر: 4203876
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹
یعقوبعلی نظری:

اقبال عمومی به امر زیارت در داخل و خارج از کشور وجود دارد

استاندار خراسان رضوی گفت: اقبال مردمی گسترده‌ای نسبت به زیارت، به‌ویژه زیارت امام رضا(ع) در داخل و خارج از کشور وجود دارد.

یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی، در برنامه «مانور استانی ارائه خدمات به زائران در نوروز 1403» که با حضور مسئولان استانی امروز، 16 اسفندماه، در محل اداره‌کل حمل‌و‌نقل جاده‌ای خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: چهار موضوع در امر زیارت بسیار مهم و از راهبردهای اساسی استانی و ملی برای گسترش امر زیارت است. نخست اقبال مردمی است که اقبال مردمی گسترده‌ای نسبت به زیارت، به‌ویژه زیارت امام رضا(ع) فراهم است و به آن افتخار می‌کنیم. لذا با اتکا و مستند به آمار موجود، موضوع بسیار با اهمیت، اقبال عمومی در داخل و خارج از کشور است؛ بنابراین وظیفه‌ داریم زمینه‌های لازم را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: موضوع زیرساخت‌ها، موضوعی جدی است که در بخش‌های مختلف اعم از حمل و نقل و خدمات زائر در دستور کار قرارگاه استان و ستاد خدمات سفر به زائران است. این موضوعی است که هم در سطح ملی، هم در سطح شهر مشهد و هم در مسیرها لازم است به صورت مستمر مورد نظر باشد. چنانکه در این زمینه کارگروه ملی زیارت به ریاست رئیس جمهور به صورت دوره‌ای شکل گرفته و مباحث در آن مطرح می‌شود.  

نظری تصریح کرد: موضوع کیفیت‌بخشی به امر زیارت که در اختیار آستان قدس رضوی است که ما شاهد تلاش‌های خوبی هستیم که صورت گرفته است تا وقتی که زائر به پابوسی امام رضا(ع) مشرف می‌شود، بتواند حداکثر بهره مندی از نظر کیفی را دریافت کند.

ایمنی و سلامت زائر؛ مهم‌ترین موضوع فرمانداران

استاندار خراسان رضوی با اشاره به شهرستان‌های مسیر زیارت که گزارشی از اقدامات خود را ارائه دادند، خطاب به فرمانداران شهرستان‌ها، بیان کرد: مهم‌ترین موضوع، سلامت و ایمنی جاده‌ها برای زائران است، زیرا اغلب خانواده‌ها تصمیم می‌گیرند با خودروی شخصی و به قصد معنوی زیارت به مشهد بیایند، این موضوع بسیار ارزشمند است و زیارت اثرات فرهنگی قوی و گسترده اجتماعی دارد، لذا نباید دچار حادثه شوند و فرمانداران در موضوع ایمنی و سلامت زائران به عنوان اولین نکته توجه کنند و پس از اطمینان‌بخشی از این موضوع، خدمات اعم از عمومی، امدادی و...  و اطلاع‌رسانی در مسیر مورد تأکید است.

وی با بیان اینکه زیارت، امر عمومی و ماموریت مشترک همگان است، افزود: باید به این سمت حرکت کنیم که دستگاه‌های مختلف نقش‌های خودشان را کامل‌تر، پررنگ‌تر و جامع بازی کنند و ضمن اینکه از ظرفیت‌های حداکثری خود استفاده کنند و پشتیبانی‌های ملی هم در اختیارشان است. برای نمونه هلال احمر و بهداشت و درمان برای تکمیل نیازمندی‌های مربوطه هماهنگی‌های لازم را داشته باشند. همچنین شهرداری تهران که خود را معین شهرداری مشهد در موضوع زیارت قرار گرفته است.  

انتهای پیام
captcha