راه‌اندازی ۳۰ پایگاه قرآنی در کانون‌های مساجد لرستان
کد خبر: 4203899
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵

راه‌اندازی ۳۰ پایگاه قرآنی در کانون‌های مساجد لرستان

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان گفت: در راستای اجرای طرح «مسجد، پایگاه قرآن» و در تحقق فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر هر مسجد یک پایگاه قرآنی، ۳۰ پایگاه قرآنی در کانون‌های مساجد استان لرستان راه‌اندازی شد.

محمد چگنی‌نژاد، مدیر دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، محمد چگنی‌نژاد، مدیر دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان، امروز، 16 اسفندماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت 18 اسفندماه، سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار شد، اظهار کرد: ۴۹۸ کانون فرهنگی هنری مساجد در لرستان راه‌اندازی شده و بیش از ۳۳ هزار نفر در این کانون‌ها عضو هستند.

وی ادامه داد: ۱۵۳ کتابخانه مخزن‌دار و ۵۰ کتابخانه باز در لرستان فعال و همچنین در طول سال جاری طرح پالایش کتاب و اهدای بالغ بر ۲ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های مساجد استان اجرایی شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان بیان کرد: فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با همکاری ارکان فعال در مساجد به‌ویژه بسیج و تحت نظر ائمه جماعت مساجد برگزار می‌شود.

چگنی‌نژاد با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ کانون‌ روستایی داریم، گفت: در راستای اجرای طرح «مسجد، پایگاه قرآن» و در تحقق فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر هر مسجد یک پایگاه قرآنی، ۳۰ پایگاه قرآنی در کانون‌های مساجد استان لرستان راه‌اندازی شد.

وی در پایان اظهار کرد: باید با همکاری نهادهای متولی در مساجد، فعالیت‌های قرآنی، دینی و فرهنگی در محیط مساجد برگزار شود و حضور دانش‌آموزان مدارس در جوار مساجد، بستری برای جذب این قشر به مساجد و برنامه‌ریزی در راستای مقابله با توطئه‌های دشمنان خواهد بود.

انتهای پیام
captcha