استقرار ۲۶۸ پایگاه اورژانس برای خدمت‌رسانی به زائران نوروزی در مشهد
کد خبر: 4204230
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۹
مشهدالرضا(ع) در آستانه نوروز ۱۴۰۳

استقرار ۲۶۸ پایگاه اورژانس برای خدمت‌رسانی به زائران نوروزی در مشهد

مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس دانشگاه علوم پزشکی مشهد از استقرار ۲۶۸ پایگاه شهری و جاده‌ای با ۲۸۷ آمبولانس برای خدمت به زائران در ایام نوروز خبر داد.

اورژانس حرم مطهر رضویمحمد علیشاهی، مدیر روابط‌عمومی مرکز اورژانس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص اقدامات آن مرکز در ایام نوروز ویژه زائران، با اشاره به اینکه اورژانس ۱۱۵ از اعضای کمیته خدمات سفر دانشگاه علوم پزشکی است، اظهار کرد: مرکز اورژانس نقش مهمی در تزریق آرامش و ارائه خدمت به زائران امام رضا(ع) دارد.

وی ادامه داد: در سطح استان و دانشگاه علوم پزشکی مشهد تعداد ۲۶۸ پایگاه شهری و جاده‌ای با ۲۸۷ آمبولانس آماده خدمت به زائران در ایام نوروز هستند. از مجموع مراکز اورژانس در مشهد تعداد 4 مرکز در محدوده حرم مطهر رضوی فعال خواهد بود، علاوه بر این نیز فوریت‌های پزشکی هم برای خدمت به زائران آمادگی لازم را دارند.

علیشاهی بیان کرد: ۱۳ موتورلانس در مناطق پر ترافیک مشهد مستقر خواهد شد تا به این وسیله زمان امدادرسانی کاهش یابد.

مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: ۷ اتوبوس آمبولانس به تفکیک ۵ اتوبوس آمبولانس در سطح استان و ۲ اتوبوس آمبولانس در مشهد آماده خدمت‌رسانی به افراد در شرایط بحرانی و اتفاقات با مصدومیت بالا هستند که امکان انتقال تعداد ۱۲ مصدوم را دارند.

وی تصریح کرد: تعداد ۴ فروند بالگرد در شهرهای مشهد، سبزوار، نیشابور و گناباد در حالت آماده‌باش برای شرایط بحرانی در ایام نوروز هستند.

علیشاهی اظهار کرد: افزایش توان عملیاتی در پایگاه‌های اورژانس از دیگر اقدامات است، ضمن اینکه کارشناسان پاسخگویی در اورژانس ۱۱۵ در مدت ایام نوروز افزایش خواهند یافت.

مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تمام تلاش ما این است که موضوع تلخ فوتی‌ها و حوادث تلخ را کاهش دهیم و لذا از زائران درخواست داریم به هشدارهای جاده‌ای توجه کرده و در صورت بروز حوادث به سؤالات کارشناسان پاسخ کامل ارائه دهند تا روند امدادرسانی تسهیل یابد.

انتهای پیام
captcha