شاهد گسترش فعالیت‌های خیریه و داوطلبانه در کشور هستیم
کد خبر: 4204443
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی:

شاهد گسترش فعالیت‌های خیریه و داوطلبانه در کشور هستیم

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی گفت: در سطح کشور و در سال‌های اخیر بیش از پیش شاهد گسترش حوزه فعالیت‌های خیریه و داوطلبانه هستیم.

...به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سعید خدیوی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی، شامگاه ۱۹ اسفندماه، در نشست انتقال تجربه با موضوع خیررسانی آگاهانه و اثربخش با عنوان «راستا؛ خیر موثر» که در فرهنگسرای جهاد دانشگاهی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی از ابتدای شکل‌گیری خود مبتنی بر یک فرهنگ بوده، فرهنگی که ناظر بر یک دغدغه و فعالیت داوطلبانه است.

وی افزود: این فعالیت و فرهنگ در ادامه رویکردها و توسعه فعالیت‌های جهاد دانشگاهی همیشه مد نظر قرار گرفته بود، خصوصا در بخش دانشجویی که از اساس با فعالیت‌های داوطلبانه و دغدغه‌مندانه همراه بوده و در این سال‌ها با اقبال بیش از پیش دانشجویان به فعالیت‌های خیریه مورد توجه جدی قرار گرفته است.

خدیوی بیان کرد: در سطح کشور نیز در سال‌های اخیر بیش از پیش شاهد گسترش حوزه فعالیت‌های خیریه و داوطلبانه هستیم و حوزه‌های مختلفی از جمله حوزه آموزش، سلامت و محیط زیست به موضوعات داوطلبانه و خیریه اضافه شدند. همین امر باعث شد تصمیم بگیریم با توجه به رسالت جهاد دانشگاهی نسبت به برگزاری رویدادهای «راستا» که موضوع اصلی آن انتقال تجربه در حوزه‌های مختلف است، در اولین گام موضوع فعالیت‌های داوطلبانه و خیریه را مورد توجه قرار دهیم.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی ادامه داد: اولین رویداد در مردادماه امسال برگزار شد و عنوان آن فعالیت‌های داوطلبانه بود. در رویداد دوم با توجه به نزدیکی به ماه مبارک رمضان و پایان سال که اصولا در فرهنگ ایرانی با گسترش و اقبال عمومی برای فعالیت‌های خیریه توسط مردم مواجه است. تصمیم گرفتیم عنوان آن را خیر موثر بگذاریم. خیر موثر که دیگردوستی موثر نیز عنوان می‌شود در سطح جهان و به تبع آن کشور ما مورد توجه قرار گرفته است.

وی بیان کرد: جهاد دانشگاهی تصمیم گرفت در راستای رسالت خود به عنوان نهاد واسطه و یک کنشگر مرزی بتواند این رویدادها را ادامه دهد تا هم‌افزایی و اثربخشی بیشتری را در حوزه فعالیت‌های خیریه در گام اول در سازمان و در بلندمدت در سطح کشور شاهد باشیم. امیدوارم این رویداد شروعی بر آغاز همراهی و همگامی مجموعه‌های خیریه در سطح مشهد باشد تا در آینده نزدیک شاهد اثربخش‌تر شدن این فعالیت‌های خیریه باشیم.

انتهای پیام
captcha