فعالیت ۱۵۰ کرسی تفسیر قرآن کریم در مازندران
کد خبر: 4204580
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳
در ایام رمضان

فعالیت ۱۵۰ کرسی تفسیر قرآن کریم در مازندران

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، از فعالیت ۱۵۰ کرسی تفسیر قرآن کریم در سطح استان مازندران خبر داد و گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان طرح ملی «مسطورا» همزمان با سراسر کشور آغاز می‌شود. 

حجت‌الاسلام محمد مهدی شریف‌تبار مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندرانحجت‌الاسلام محمد مهدی شریف‌تبار، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، امروز، ۲۰ اسفندماه، در نشست خبری که به‌مناسبت ماه مبارک رمضان در این اداره‌کل برگزار شد، از اجرای طرح ملی  مسطورا در استان، همزمان با سراسر کشور از آغاز ماه مبارک رمضان خبر داد.
 
وی گفتمان‌سازی و رواج مفاهیم قرآنی در زندگی آحاد مردم را از اهداف این طرح برشمرد و گفت: طرح ملی مسطور یعنی سطر به سطر زندگی آحاد مردم با آیه‌های قرآنی مأنوس شود، به گونه‌ای که آیه‌های قرآن به گفتمان عمومی در جامعه تبدیل شود.
 
شریف‌تبار افزود: با اجرای این طرح سه ساله، نقش و اثرات قرآن در زندگی جاری شده و آن‌گونه که توقع داریم، رفتار مطابق با دستورات قرآن نهادینه می‌شود.
 
شریف‌تبار با اشاره به اینکه این طرح از ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود، اظهار کرد: برای اجرای این طرح در کنار جریان‌های مردمی، از ظرفیت همه دستگاه‌های فرهنگی و حاکمیتی نیز استفاده می‌شود.
 
وی با اشاره به اجرای طرح ویژه فرهنگی عملیات ماه رمضان با عنوان زندگی با آیه‌ها، اضافه کرد: برای این طرح تبلیغات محیطی و استفاده از بستر فضای مجازی در دستور کار بوده و شرایط آموزش و حفظ برای گروه‌های مختلف مردم اجرا می‌شود.
 
مدیرکل کل تبلیغات اسلامی مازندران، گفت: محور این طرح آیاتی است که روی مسائل اعتقادی مردم تأکید داشته و در زندگی انسان دخیل است و با طرح کلی اندیشه‌های اسلامی مطابقت دارد.
 
وی با بیان اینکه طرح مسطورا به ما یاد می‌دهد که چگونه با آیات زندگی کنیم، از طراحی چهار گام برای اجرای عملیات ماه رمضان خبر داد و افزود: همه باید دست به دست هم دهیم تا طرح مسطورا یا زندگی با آیه‌های قرآن را اطلاع‌رسانی کرده و به گوش همگان برسانیم.
 
شریف‌تبار گفت: در قالب طرح مسطورا ۱۵۰ آیه از کلام‌الله مجید در مدت سه سال در جامعه گفتمان‌سازی شده و هر سال ۵۰ فراز از آیات قرآن در قالب ۳۰ فراز محوری و ۲۰ فراز حول آن انتخاب شده است.
 
وی تأکید کرد: تولید کلیپ‌هایی در زمینه آموزش، حفظ مفاهیم، تدبر در آیات، تهیه کاربرگ‌های آموزشی برای کودکان و ویژه‌برنامه‌های فرهنگی توسط گروه‌های رسانه‌ای در محور این فراز‌ها انجام می‌شود. برای ثبت‌نام در این طرح، پایگاه اطلاع‌رسانی طراحی شده که همه تولیدات تبیینی پیرامون طرح در آن بارگذاری شده است.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران اهدای جوایز کشوری و استانی برای شرکت‌کنندگان در این طرح را یادآور شد و گفت: ثبت‌نام در این پایگاه اینترنتی همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان شروع می‌شود.
 
شریف‌تبار از فعالیت ۱۵۰ کرسی تفسیر قرآن کریم در استان مازندران خبر داد و اظهار کرد: این کرسی‌ها با محوریت طرح مسطورا برپا و فعالیت دارند.
 
حجت‌الاسلام شریف‌تبار با اظهار اینکه بعد از جریان طوفان‌الاقصی، پدیده مذموم قرآن‌سوزی در جهان فروکش کرد، افزود: افزایش خرید و اقبال بیشتر به قرآن کریم یکی از پیامد‌های طوفان‌الاقصی بود.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به موضوع تبلیغ در  ماه مبارک مضان، گفت: استان مازندران ۳ هزار و ۸۶۰ مسجد دارد که ۱۵۰ مسجد از این تعداد شاخص و در طول سال فعال هستند.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اظهار اینکه ۷۰۰ مبلغ مازندرانی از قم به استان اعزام می‌شوند، افزود: امیدواریم با هماهنگی‌های صورت گرفته بتوانیم بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ مبلغ را در استان اعزام کنیم.
 
وی با اشاره به سامانه شمع تهیه اطلس تبلیغی را از جمله برنامه‌ها برشمرد و گفت: ۲ هزار و ۶۹۹ مبلغ مازندرانی در این سامانه شرکت کردند و از این تعداد ۴۲۲ نفر مبلغه و زن و مابقی مبلغان مرد هستند.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با عنوان اینکه فایل محتوایی تبلیغ در سامانه شمع بارگذاری شده است، گفت: متناسب با مناسبت‌ها، محتوای تبلیغی در سامانه بارگذاری می‌شود.
 
حجت‌الاسلام شریف‌تبار از راه‌اندازی انجمن سخنران و مبلغان بانوان انقلاب اسلامی در استان خبر داد و گفت: این انجمن نیز در طرح زندگی با آیه‌ها همراهی و کمک می‌کنند.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران به طرح قرآنی ۳۰ شب ۳۰ منزل توسط کانون‌های فرهنگی و تبلیغی اشاره کرد و گفت: ۲۵۰ کانون‌های فرهنگی تبلیغی از سوی تبلیغات و بیش از یک هزار و ۲۰۰ کانون تبلیغی که زیر نظر ارشاد است در طرح مسطور به کمک هم آمدند.
انتهای پیام
captcha