نوسازی و بازسازی در کنار توجه به تعالی زیارت در اولویت ما قرار دارد
کد خبر: 4204659
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۱
قائم مقام آستان قدس رضوی بیان کرد

نوسازی و بازسازی در کنار توجه به تعالی زیارت در اولویت ما قرار دارد

مصطفی فیضی گفت: پروژه بزرگ زیرسطحی شیخ بهایی با مساحتی قریب به ۲۰ هزار متر در زیر سطح حرم در حال ساخت بوده که بیش از ۴۰درصد پیشرفت داشته است. نوسازی و بازسازی در کنار توجه به تعالی زیارت مورد توجه ما قرار دارد.

مصطفی فیضی قائم مقام تولیت آستان قدس رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مصطفی فیضی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، امروز، ۲۰ اسفندماه، در افتتاح پروژه اصلاح و نوسازی زیرگذر حرم مطهر رضوی که در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در این دوره از مدیریت آستان قدس رضوی و حضور تولیت معزز در آستان، خوشبختانه به دو مسئله حیاتی یعنی تسهیل زیارت که این کار را در فعالیت‌هایی از این دست می‌دانیم و ارتقا سطح کیفی زیارت توجه شده است.

وی افزود: در هر دو وجه آستان قدس رضوی و خانواده بزرگ خدمت در این سال‌ها با جدیت و بدون وقفه به صورت مداوم پروژه‌ها ‌و اقدامات بزرگی را به ثمر رسانده‌ است. ما ضمن احترام و نکوداشت خدمات و فعالیت‌هایی که در طول قرون متمادی به ویژه دوران پس از پیروزی انقلاب در آستان قدس رضوی انجام شده است، نگاه به آینده و نگاه به وظایف خودمان نسبت به زائران و زیارت را مدنظر قرار داده‌ایم.

فیضی با بیان اینکه پروژه زیرگذر حرم مطهر رضوی سال گذشته آغاز شد، بیان کرد: بنایی که ساخته می‌شود، نیازمند کنترل مداوم است. سه دهه از بهره‌برداری این بنا می‌گذرد و طبیعی است که در خلال این سه دهه نیازمند بازسازی و نوسازی است. امروز افتخار داریم رواق مسقفی را به نام حضرت امیرالمؤمنین(ع) در ضلع جنوبی صحن جمهوری که قریب به یک ماه از آغاز عملیات آن می‌گذرد را دنبال و رواقی معادل رواق حضرت امام(ره) در آنجا بنا کنیم. انشالله برای نخستین‌بار از بام این رواق نیز شرایط سلام، احترام و زیارت حضرت فراهم خواهد شد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: پروژه بزرگ زیرسطحی شیخ بهایی با مساحتی قریب به ۲۰ هزار متر در زیر سطح حرم در حال ساخت بوده که بیش از ۴۰درصد پیشرفت داشته است. نوسازی و بازسازی در کنار توجه به تعالی زیارت مورد توجه ما قرار دارد.

وی تصریح کرد: آستان قدس رضوی در حوزه زیارت و تعالی زیارت به ویژه در ماه رمضان تا انتهای ماه برنامه‌های ویژه‌ای برای زائران خواهد داشت. این آستان هرکجا احساس کند زائران و مجاوران با محوریت زیارت و موضوع زیارت نیازمند کمک و خدمتی هستند، کمک به آن‌ها را وظیفه خود می‌داند، بنابراین اگر گزارشی داده شده و موضوعی می‌شود، صرفا به این خاطر است که اعلام کنیم ما در انجام خدمت و وظیفه قدمی برداشتیم.

فیضی گفت: افتخار داریم که حرم مطهر رضوی همچنان آمال آرزوهای همه محبان و دوستداران اهل بیت است. در این شرایط که به هر دلیلی که دلیل اصلی آن دشمنی دشمنان است و بدون شک مشکلاتی برای زندگی مردم وجود دارد، اما با همه این موضوعات هیچ‌گاه در این سال‌ها آمار تشرف سیر صعودی خود را تقلیل نداده و همچنین شاهد حضور زائران از سایر کشورها بودیم. با استفاده از هنر ایرانی، مهندسی ایرانی، مدیریت عمومی آستان قدس رضوی و لطف حضرت رضا(ع) این پروژه امروزه آماده بهره‌برداری است. 

انتهای پیام
captcha