آمادگی اشتغال 8600 نفر از خانواده‌های شهدا و ایثارگران در فارس
کد خبر: 4204770
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴

آمادگی اشتغال 8600 نفر از خانواده‌های شهدا و ایثارگران در فارس

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس گفت: اکنون ۸ هزار و ۶۰۰ نفر از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران فارس آماده اشتغال به کار هستند و بنیاد استان موضوع اشتغال این عزیزان را به صورت جدی پیگیری می‌کند.

نشست برنامه‌ریزی و هماهنگی دوره مهارت آموزی دانشجویان شاهد دانشگاه آزاد فارسبه گزارش ایکنا از فارس، ابراهیم بیانی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس امروز، 21 اسفندماه در نشست برنامه‌ریزی و هماهنگی دوره مهارت آموزی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس که در شیراز برگزار شد، گفت: امروز در جهان و حتی کشور ما متاسفانه با تدریس برخی از علومی که نفعی برای ما ندارد، مواجه هستیم چراکه برخی از مراکز آموزشی خدمتی را برای جامعه و بشریت نداشته‌اند و در برهه طولانی دانشگاه‌های مختلف علومی را به دانشجویان منتقل کردند که تجربه‌ای به دنبال نداشته و چون فن و حرفه‌ای را کسب نکرده در بازار کار موفق نخواهند شد.

وی، توانمندسازی مهارتی دانشجویان را اقدام مبارکی دانست که نتیجه آن زمان‌بر خواهد بود و این مهم را از هر جهت مجاهدت عنوان کرد چراکه یک فرد جوان با کار موثر خود باعث پویایی کشور خواهد شد.

بیانی با بیان اینکه اکنون ۸ هزار و۶۰۰ نفر از جامعه شاهد و ایثارگر استان فارس آماده اشتغال به کار هستند، تصریح کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران برای حل این موضوع، ۳ مسیر را برای اشتغال جامعه شاهد و ایثارگر در نظر گرفته است که ورود به شغل دولتی همراه با آزمون، خود اشتغالی و معرفی به بخش خصوصی است که در کنار این روش‌ها می‌توان با توانمندسازی دانشجویان شاهد و ایثارگر در دانشگاه، اشتغال را تسهیل کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس تصریح کرد: فن و حرفه همانند حساب اعتباری بوده که وقتی دانشجویی حساب اعتباری دارد، به پشتوانه آن می‌تواند احساس آرامش، هویت و را ایجاد کند.

محمدامین شایگان، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز نیز در این جلسه با اشاره به اجرای طرح پویش گفت: امیدواریم در گام اول جامعه هدف دانشجویان شاهد و ایثارگر و سپس مابقی دانشجویان مشغول تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی فارس بتوانند از موضوع مهارت‌آموزی بهره‌مند شوند.

وی در خصوص طرح پویش دانشگاه نیز گفت: در حال حاضر دانشجویان ثبت نام طرح پویش به صنایع مختلف معرفی شدند که حتی منجر به نجات واحدهای تولیدی شد و امیدواریم طرح پویش را با کمک بنیاد شهید فارس برای دانشجویان شاهد و ایثارگر به صورت ویژه پیگیری کنیم. همچنین دانشگاه آزاد اسلامی فارس دارای رتبه‌ها نخست طرح پویش است.

وحید خداپرست، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس نیز در این جلسه اظهار کرد: سال آینده تمرکز بر اشتغال فارغ‌التحصیلان گذاشته شده و برای تهیه هرچه بهتر بسته‌های اشتغالی می‌توانیم با کمک دانشگاه و بنیاد شهید فارس در راستای اشتغال جامعه ایثارگری نیز گام برداریم.

وی افزود: در حوزه مشاغل خانگی اعتبارات خوبی را توزیع کردیم که وزارتخانه مجددا به استان فارس اعتبار واگذار کرد از این رو می توانیم با واگذاری اعتبار به فارغ‌التحصیلان مراکز دانشگاهی زمینه اشتغال این افراد را فراهم کنیم و همچنین مشوق‌های بیمه‌ای برای کارفرمایان، حمایت از کارورزی در ازای استخدام و ایجاد تعاونی نیز از دیگر حمایت‌های اشتغالزایی است.

خداپرست با بیان اینکه سال آینده نوید بخش برای اشتغال فارغ‌التحصیلان جویای کار است، بیان کرد: دانشجویان با بی‌مهارتی در بازار کار نمی‌توانند به هدف خود برسند از این‌رو به نظر می‌رسد با تعاملات و جلسات دانشگاه‌ها می‌توانیم مشکل اشتغال را رفع کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس تاکیدکرد: وضعیت اشتغال فارس نسبت به قبل با همراهی و وحدت رویه تمامی متولیان این حوزه و دستگاه‌های اجرایی وضعیت بهتری دارد.

حسن سلطانی، معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی فارس نیز در این نشست با بیان اینکه اعتقاد داریم که اگر نیروی انسانی توانمند باشد، عدم اشتغال معنایی ندارد، اظهار کرد: افزایش توانمندی دانشجویان از طریق مهارت‌افزایی وظیفه دانشگاه‌ها را سنگین‌تر کرده که باید در راستای توانمندسازی دانشجویان اهتمام ویژه‌تری داشته باشد.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی فارس ۱۰ هزار ثبت نامی برای آموزش روستاییان دارد از این‌رو ظرفیت این دانشگاه بسیار ملموس است. همچنین در خصوص مهارت‌آموزی دانشجویان با حضور در صنعت، شرکت‌ها و سازمان‌ها دلهره پاسخگویی در قبال اشتغال دانشجویان همچون تصمیم استانی برای رفع دغدغه بیمه و بازرسی اداره کار را دارند که باید مورد بررسی قرار گیرد.

سلطانی تصریح کرد: مسئولیت اجتماعی بر عهده دانشگاه آزاد اسلامی است و تلاش می‌کنیم دانشجویان را توانمند کنیم بنابراین با همکاری دیگر نهادها این وظیفه خطیر را به سرانجام برسانیم.

انتهای پیام
captcha