دیدار مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با خانواده شهید مصائبی + عکس
کد خبر: 4204940
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۱

دیدار مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با خانواده شهید مصائبی + عکس

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور به‌مناسبت روز گرامیداشت شهدا، با خانواده شهید مدافع امنیت پاسدار بسیجی بهمن مصائبی دیدار کردند.

دیدار مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با خانواده شهید مصائبی+عکسبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور در دیدار با خانواده شهید مدافع امنیت پاسدار بسیجی بهمن مصائبی که به مناسبت روز گرامیداشت شهدا روز گذشته ۲۱ اسفندماه برگزار شد، اظهار کرد: شهید همواره زنده است، حیات و ممات او همواره صفتی برای حیات طیبه و به مصداق آیه شریفه قرآن که می‌فرماید: «و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتاً بل احیاءُ عند ربهم یرزقون؛ و گمان مبر آنان که در راه خدا کشته شده‌اند، مردگانی هستند، بلکه آنان زنده و در بارگاه پروردگارشان بهره‌مندند»، است.

وی ادامه داد: شهدا زنده و ناطر بر اعمال ما هستند و تکریم و تعظیم خانواده‌های شهدای والامقام، وظیفه‌ای مهم است، خداوند متعال را شاکرم که این توفیق را نصیب ما کرد که خدمت خانواده شهید مصائبی برسیم. در پایان این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین فاضل از فرزندان این شهید والامقام تقدیر و به رسم ادب هدایایی تقدیم کردند.

شهید بهمن مصائبی در تاریخ ۲۲ بهمن ۱۳۶۲ در روستای مزیدآباد شهرستان خدابنده زنجان و در یک خانواده مذهبی چشم به جهان گشود. پدرش حاج باب‌الله نام او را به یمن یوم‌الله بیست‌و‌دو بهمن، بهمن نهاد. وی دارای چهار خواهر و شش برادر بود. او دوران کودکی را در زادگاهش، روستای مزیدآباد گذراند و تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در همین روستا و دوره دبیرستان خود را در شهر قیدار سپری کرد.

او در تمام مقاطع در زمره شاگردان ممتاز بود. پس از اتمام دبیرستان و شرکت در آزمون ورودی دانشگاه‌ها، در دانشگاه تربیت معلم قبول شد، ولی او عاقبت به خیری خود را در جای دیگری جستجو می‌کرد، بنابراین در آزمون داخلی دانشگاه امام حسین(ع) شرکت کرد و در رشته مدیریت دفاعی دانشکده پیاده علوم و فنون این دانشگاه قبول شد. او همزمان با تحصیل در رشته مدیریت دفاعی، در دانشگاه پیام نور نیز در رشته مدیریت بازرگانی قبول شد و پس از چند سال در هر دو رشته مذکور موفق به اخذ مدرک کارشناسی شد.

پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه امام حسین(ع) به صورت داوطلبی در یگان ویژه صابرین نزسا مشغول به کار شد و پس از گذراندن دوره طاقت فرسای صابرین (تربیت نیروی مخصوص) در گردان هوایی این یگان مشغول به خدمت شد و پس از گذراندن دوره‌های مختلف پروازی از جمله پاراگلایدر، پاراموتور و جایروکوپتر مدرک خلبانی خود را از سازمان هواپیمایی کشور دریافت کرد. پس از آن تحصیلات تکمیلی خود را در دانشگاه امام حسین(ع) و در رشته اطلاعات استراتژیک ادامه داد.

شهید بهمن مصائبی اقدام به مجاهدت‌های فراوان در مناطق شمال‌غرب، جنوب شرق و همچنین کشور سوریه به عنوان مستشار نظامی و مدافع حرم نمود و نهایتاً درتاریخ ۱۱ آذر ۱۳۹۵ در منطقه سیستان و بلوچستان در حین انجام مأموریت گشت و شناسایی با جایروکوپتر به درجه رفیع شهادت نائل شد و در گلزار شهدای روستای مزیدآباد زنجان در کنار مزار برادر پاسدارش «جعفر مصائبی» آرام گرفت.

شهید والامقام نه تنها در میدان‌های مجاهدت ستاره‌ی درخشانی بود بلکه در عرصه جهاد اکبر و تزکیه نفسانی در زمره افراد زبانزد بود. وی دارای سجایای اخلاقی فراوان من جمله مهربانی و ایثار با خانواده خود بود. حسن رابطه و محبت وی نسبت به خانواده و ارحام خود زبانزد عامه بود. شهید مصائبی در ۸ مهر ۱۳۸۹ با تأسی به سنت رسول اکرم (ص) اقدام به تشکیل خانواده کرد که از وی سه فرزند دختر به نام‌های زینب، زهرا و ضحی به یادگار مانده است.  

انتهای پیام
captcha