هراس غربی‌های از تثبیت انقلاب اسلامی
کد خبر: 4205863
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۳
مبلّغ عرصه بین‌الملل بیان کرد:

هراس غربی‌های از تثبیت انقلاب اسلامی

سهیل اسعد، تثبیت انقلاب اسلامی را یکی از مسائل مورد هراس غربی‌ها عنوان کرد و گفت: انقلاب در حال حاضر تثبیت شده و تا سه نسل ادامه پیدا کرده است.

سهیل اسعد، مبلّغ عرصه بین‌المللبه گزارش ایکنا از قم، سهیل اسعد، مبلّغ عرصه بین‌الملل در مدرسه شبهه‌پژوهی امید به آینده که به همت مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه‌های علمیه برگزار شد، انقلاب اسلامی ایران و تأثیر آن در جهان را مورد بررسی قرار داد و گفت: در عرصه نظری و ایدئولوژیک اولین تأثیر انقلاب اسلامی روی سایر ملل احیای دین بود، زیرا در کشور‌های مختلفی از جهان به ویژه در غرب، دین در حال خالی شدن از محتوا بوده و آن را فقط به مسائل فردی تقلیل دادند.

وی افزود: در غرب دینی را ارائه کرده‌اند که نه در قانون می‌تواند حرفی بزند و نه در هیچ مسئله اجتماعی قابلیت دخالت دارد. اما بعد از سال‌ها و قرن‌ها که غربی‌ها تلاش کردند نقش دین را یک نقش حداقلی تعریف نمایند، انقلاب اسلامی ایران و امام خمینی(ره) مسئله جدیدی را تحت عنوان دین جامع که هم با مسائل فردی کار دارد و هم مسائل اجتماعی را تحت پوشش رهنمود‌های خود قرار می‌دهد، مطرح کرد.

انقلاب اسلامی ایران دین حداکثری را دوباره به دنیا معرفی کرد

اسعد با اشاره به حداقلی بودن دین حتی در برخی کشور‌های اسلامی، اظهار کرد: من به عنوان کسی که چند سال در کشور لبنان زندگی کرده‌ام، دیده‌ام که در گذشته دین محصور به رفتن به مسجد و در عراق کل دین به معنای فقط برای امام حسین(ع) سینه زدن بدون شناخت شخصیت و اهداف قیام سیدالشهدا(ع) بود. اما انقلاب اسلامی تعریف جدیدی از دین و اهمیت شناخت حوزه‌های تأثیرگذاری آن را به دنیا ارائه کرد.

وی ادامه داد: از آنجا که اصل جهان و تمدن غرب بر این پایه بنا نهاده شده است که دین هیچگونه نقش حاکمیتی در جوامع بشری ندارد، انقلاب اسلامی ایران بزرگترین چالش فکری را برای این تمدن ایجاد کرد. مفهوم دیگری که غربی‌ها را شوکه کرد، مفهوم ملت بود.

این پژوهشگر بین‌الملل، انقلاب اسلامی ایران را معرفی کننده مثلث اسلام، امام و امت برشمرد و تصریح کرد: تا پیش از انقلاب اسلامی نظام‌ها به صورت دیکتاتوری بود و پس از چالش‌های مختلف در نهایت به دموکراسی که معنای لغوی آن حاکمیت مردم است، ختم شد. البته دموکراسی که محقق نشد به اکثریت مردم رسیدند و گفتند که ۵۱ درصد مردم تعیین کننده سرنوشت همه آن‌ها هستند. این یعنی عملاً ۴۹ درصد مردم می‌بایست بر خلاف میلشان مدیریت شوند. امام خمینی(ره) آمد و مثلث طلایی اسلام، امام و امت را معرفی کرد.

وی مثلث اسلام، امام و امت را دارای اتصال و وحدت بین اجزا دانست و بیان کرد: تا قبل از انقلاب اسلامی ایران، انقلاب‌هایی همچون انقلاب کمونیستی چگوارا رخ داد که با کشتن او در بولیوی این انقلاب دیگر در کوبا منحصر شد و با مرگ فیدل کاسترو دیگر همان سوسیالیسم محدود هم از بین رفت. یعنی در این نوع انقلاب‌ها با کشته شدن رهبر، ایدئولوژی نیز از بین می‌رود. اما در انقلاب اسلامی ایدئولوژی رهبرپرور را می‌بینیم که با کشته شدن یا فوت رهبر، فردی دیگر را می‌تواند جایگزین نماید. این امر بر پایداری این انقلاب می‌انجامد.

اسعد افزود: ملتی که در انقلاب اسلامی ایران دین و ایدئولوژی آن را پذیرفتند، ملتی بوده و هستند که تا سرحد شهادت پای دین و امام خود می‌ایستند. این یکی دیگر از مهمترین تفاوت‌های انقلاب اسلامی با سایر انقلاب‌هاست. تصویری که امروز امت اسلامی به دنیا نشان داده‌اند بسیار عجیب است. همین روز‌ها مادرانی را در غزه می‌بینیم که مثلاً سه فرزند خود را تقدیم اسلام کرده اند و می‌گویند چهارمین فرزند خود را هم در راه اسلام می‌دهیم.

وی گفت: تا پیش از انقلاب اسلامی ۵۵ کشور اسلامی داشتیم که هیچکدام از آن‌ها تهدیدی جدی برای رژیم صهیونیستی به حساب نمی‌آمد و اسرائیل به راحتی مسلمانان را قتل عام می‌کرد. اما حالا می‌بینیم که نخست وزیر این رژیم هر روز می‌گوید بزرگترین تهدید برای ما ایران است. انقلاب اسلامی ایران بود که ملت مسلمان را بیدار و فعال کرد.

اسعد ادامه داد: شیعیان در ۶۰ سال پیش لبنان پست‌ترین شهروندان از جهت اقتصادی، فرهنگی، فکری، معنوی و سیاسی محسوب می‌شدند. اما در حال حاضر شیعیان لبنان از اصلی‌ترین اقشار تأثیرگذار در تصمیمات سیاسی و فرهنگی این کشور هستند.

انقلاب اسلامی فقط محدود به ساقط کردن دیکتاتوری نبود

این مبلغ بین‌المللی گفت: ارائه تعریفی جدید از مفهوم انقلاب هم یکی دیگر از خلاقیت‌های امام خمینی(ره) در سطح جهانی بود. انقلاب اسلامی ایران برخلاف سایر انقلاب‌ها برای بعد از سقوط حکومت دیکتاتوری نیز برنامه داشته است. امام فرمودند که اصحاب ما هنوز در شکم مادرهایشان هستند. مقام معظم رهبری ۴۰ سال اول پیروزی انقلاب اسلامی را تازه گام اول برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی می‌دانند و برای آینده برنامه‌های زیادی را مطرح کرده اند. این همانند همان برنامه ۲۵۰ ساله پیامبر اکرم(ص) است که با معرفی ائمه بعد از خودشان این نگاه آینده محور را ارائه کردند.

وی با اشاره به سه مشکل اساسی جهان غرب با انقلاب اسلامی ایران ادامه داد: یکی از این سه مسئله این است که انقلاب حد و مرز نداشته و پروژه‌ای تحت عنوان توسعه انقلاب را دنبال می‌کند. یک روز امنیت انقلاب شامل امنیت تهران بود، اما حالا می‌بینیم که پس از ۴۵ سال امنیت انقلاب شامل امنیت دمشق، بیروت، بغداد و فلسطین هم هست. انقلاب اسلامی مانند یک موجود زنده است و در حال پیشروی و توسعه است. همین امر یکی از بزرگترین مسائلی است که غربی‌ها از آن می‌ترسند.

انقلاب اسلامی ایران تثبیت شده است

سهیل اسعد گفت: دومین مسئله مورد اعتراض غرب در مورد انقلاب اسلامی ایران تثبیت این انقلاب است. انقلاب در حال حاضر تثبیت شده و تا سه نسل ادامه پیدا کرده است. همین که تا سه نسل افرادی تربیت شده است که عاشق امام خمینی(ره) هستند، این ترجمه تثبیت انقلاب می‌باشد. این طیف از افراد در حال حاضر نه تنها در ایران که در کشور‌های دیگر نیز تربیت شده‌اند و نشان دهنده تثبیت انقلاب اسلامی ایران هستند.

وی با بیان اینکه تقویت انقلاب سومین مسئله‌ای است که غربی‌ها از آن هراس دارند، تصریح کرد: نسل اول انقلاب فقط محدود به ایران بود. در لبنان نیز اعضای حزب‌الله در زمان تشکیل فقط هفت نفر بودند، اما در حال حاضر ده‌ها هزار نفر عضو دارد. در حال حاضر انقلاب اسلامی آن قدر قوی شده است که به واقع می‌توان با خیال راحت به آینده و پیشرفت آن امید داشت.

این طلبه آرژانتینی در پایان اظهار کرد: انقلاب خمینی(ره)، انقلاب خدا بود. خدا با ماست و تمام این اتفاقات به دست خدا و با اراده خدا به وقوع پیوسته است. همه با باید بدانیم که امید ما به انقلاب امیدی الهی و معنوی است و هرگز نباید از ادامه این راه ناامید شویم.

انتهای پیام
captcha