تشریح برنامه‌های شهرداری برای استقبال از بهار 1403
کد خبر: 4206048
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴

تشریح برنامه‌های شهرداری برای استقبال از بهار 1403

جواد کیانی معاون شهردار مشهد به تشریح برنامه‌های شهرداری در استقبال از بهار 1403 و بهار قرآن پرداخت.

بهار المان های نوروزیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، جواد کیانی معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، امروز 27 اسفندماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه که پیرامون تشریح برنامه‌های شهرداری مشهد برای استقبال از بهار 1403 در سالن شهدای شهرداری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: باتوجه به اینکه اهالی رسانه سربازان جنگ نرم هستند و در تبیین اقدامات سازمان‌ها و جمهوری اسلامی، فعالیت بسیار مهمی دارند، به همین دلیل رویکرد و سیاست جدید سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، تغییر کرده است، در عصر ارتباطات رسانه را مهم‌ترین عامل اطلاع‌رسانی مردم می‌دانیم و بر همین اساس ارتباط دوسویه‌ای را با اهالی رسانه برقرار خواهیم کرد. زیرا اگر این ارتباطات ارتباط دوسویه‌ای نباشد، موثر عمل نخواهیم کرد. همچنین برای زیست‌بوم رسانه اقداماتی انجام شده است و نیازمند نگاهی حمایتی است که درصدد انجام آن هستیم.

وی ادامه داد: مستحضر هستید که امسال شانزدهمین دوره استقبال از بهار با عنوان «هنرهای شهری مشهد» درحال برگزاری است که فرایند اجرایی آن با انتشار فراخوان از تابستان آغاز شده است. این فراخوان در بخش‌های ویژه المان‌های فضای سبز، المان‌های موقت شهری، دیوارنگاری، تزئینات شهری، جشنواره نوری، نقش‌های هنرهای مردمی برگزار شده است. طی این جشنواره بیش از 2000اثر به دبیرخانه ارسال شده است که حدود 700 هنرمند در این جشنواره شرکت کرده‌اند که بیش از نیمی از این هنرمندان بانوان هنرمند بوده‌اند.

کیانی در خصوص جایگذاری المان‌های شهری، بیان کرد: امسال 700 المان در سطح شهر مشهد در حوزه معاونت فرهنگی در ۳۵۰ نقطه شهری جانمایی شده است که جانمایی نهایی المان‌ها تا ۲۹ اسفندماه انجام خواهد شد. از بین این المان‌ها 20 المان دائم با موضوعات فداکاری، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، مقاومت، خانواده و فرهنگ مهم رضوی بنیان نهاده شده است. همچنین 6000 متر دیوار نگاری در دو بخش فاخر و نیمه‌فاخر در سطح شهر طراحی شده است و علاوه بر آن نیز امسال، 6 هکتار از مجموعه قدیمی کوهسنگی به جشنواره «نور» اختصاص داده شده است و در روزهای آینده افتتاحیه آن برگزار خواهد شد. 

معاون شهردار مشهد افزود: معاون زیارت و گردشگری شهر مشهد نیز تجهیز و آماده‌سازی 42 مرکز اسکان موقت و اضطراری با ظرفیت ۴۵ هزار نفر در شب را تنظیم و طراحی کرده‌است. علاوه بر این‌ها چهار ایستگاه استقبال از بهار هم در ورودی‌های شهر مستقر شده‌اند. یکی دیگر از اقداماتی که در ایام نوروز برگزار خواهد شد، پرده‌خوانی است که در ۵۰۰ نقطه شهر با موضوع امام رضا(ع) و شاهنامه برگزار خواهد شد، و ایستگاه‌های افطاری در سطح شهر و پایانه‌های مسافربری مستقر شده‌اند و فضای همدلی را در شهر پر رنگ می‌کنند. همچنین ارائه خدمات در ۱۸ پایگاه راهنمای زائر در مسیرهای منتهی به حرم مطهر رضوی و مبادی ورودی از جمله دیگر برنامه‌های شهرداری هستند.

وی تصریح کرد: امسال سومین دوره «جام برکت و‌ کرامت» با ۱۹ رشته ورزشی درحال برگزاری است. لازم به ذکر است که جام رمضان مشهد در کشور بی‌سابقه است. زیرا سه رویکرد بانوان، آقایان و جانبازان و معلولان در این جام قرار داده شده است. این امر اتفاقی بسیار شایسته برای بالا بردن روحیه نشاط و تشویق مردم این شهر به حوزه ورزش و سلامت است. بنابراین از مردم خواستار هستیم که از ظرفیت‌های موجود به بهترین شکل بهره ببرند.

انتهای پیام
captcha