برگزاری محافل جزخوانی قرآن و طرح ملی مسطورا در بندرانزلی
کد خبر: 4207002
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶

برگزاری محافل جزخوانی قرآن و طرح ملی مسطورا در بندرانزلی

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندرانزلی از برگزاری محافل جزخوانی قرآن کریم در ۲۵ مسجد و ۳ خانه قرآن شهرستان در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: تلاش شده تا طرح ملی مسطورا در شهرستان به صورت حداکثری اجرا شود.

محفل قرآنی بانوان در انزلی

حجت‌الاسلام یونس علیپور، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرانزلی در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان سالجاری و با توجه به استقبال شهروندان از محافل جزخوانی قرآن کریم، در این ایام ۲۵ مسجد و ۳ خانه قرآن میزبان کرسی‌های تلاوت قرآن هستند.

وی با بیان اینکه ۳۹ مسجد شهری و ۳۱ مسجد روستایی در شهرستان بندرانزلی پذیرای مؤمنین نمازگزار است، افزود: برای ماه مبارک رمضان امسال ۵۳ مبلغ و ۱۰ مبلغه فعالیت تبلیغی در شهرستان انزلی دارند.

علیپور به پیگیری‌های انجام شده در این شهرستان در خصوص تبلیغ حداکثری طرح ملی «مسطورا» اشاره کرد و گفت: مسطورا؛ سطر به سطر زندگی کردن با آیات قرآن بوده و چقدر خوب است که همه ما هر روز این آیه مشخص شده را خوانده و در آن تدبر کنیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرانزلی تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم با مبلغین و مبلغات همچنین معلمین قرآن طی جلسه توجیهی انجام شده و کتابچه راهنمایی در اختیار آنها قرار دادیم که در محافل قرآنی هر روز آیه مربوطه را قرائت و تبیین می‌کنند.

وی با توصیه به مشارکت حداکثری شهروندان در این مسابقه تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند پاسخ صحیح را به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۴۸۸ ارسال کنند و هر روز دو نفر به قید قرعه معرفی می‌شوند و جایزه دریافت می‌کنند.

علیپور افزود: پس از پایان ماه مبارک رمضان نیز از ۳۰ آیه‌ای که در این طرح منتخب شده بود آزمونی در سطح شهرستانی برگزار خواهد شد و منتخبین به مرحله استانی و سپس کشوری راه پیدا خواهند کرد و برگزیدگان از جوایز ارزنده مادی و معنوی برخوردار خواهند شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرانزلی تأکید کرد: هماهنگی‌های لازم برای شرکت ارگان‌های نظامی، انتظامی، ادارات و نهادهای شهرستان در طرح ملی مسطورا انجام شده است.

وی با بیان اینکه همانطور که مردم ضرب المثل‌های خوب را در ذهنشان ماندگار دارند باید آیات قرآن نیز در ذهنشان بماند، افزود: طرح مسطورا گام خوبی در این زمینه است تا علاوه بر آشنایی با آیات نورانی وحی با معانی و معارف قرآنی آشنا شوند و تدبر در قرآن داشته باشند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرانزلی تصریح کرد: قرآن در زندگی روزمره ما مهجور مانده و در ماه مبارک رمضان و بهار قرآن باید تلاش کنیم این کتاب الهی را از مهجوریت خارج و با آیات نورانی وحی در زندگی فردی و اجتماعی انس بگیریم.

انتهای پیام
captcha