منشأ رسیدن به توحید، شکستن بت‌هاست
کد خبر: 4207358
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۱
نماینده ولی فقیه در گلستان:

منشأ رسیدن به توحید، شکستن بت‌هاست

آیت‌الله نورمفیدی دوری از طاغوت و دعوت به توحید را برنامه پیامبران برشمرد و گفت: باید بت‌های دنیای خود را شناسایی و درصدد شکستن آن باشیم تا به خدای متعال برسیم.

آیت‌الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز، 8 فروردین‌ماه در تفسیر روزانه قرآن کریم در مسجد جامع گلشن گرگان با بیان اینکه توحید محور اصلی و اساس دعوت همه انبیا بوده، گفت: در همه زمینه‌ها، اعصار و امت‌ها اصل بر توحید بود.

نماینده ولی فقیه در گلستان دوری از طاغوت را برنامه دیگر پیامبران برشمرد و تصریح کرد: طاغوت به چیزها و افرادی اطلاق می‌شود که انسان‌ها را به سمت خود جذب کرده و آنان را از ذکر و یاد خدای متعال دور کند، بنابراین انسان باید به‌دنبال چیزهایی باشد که نقش مؤثر در زندگی او داشته باشند.

آیت‌‌الله نورمفیدی با تأکید بر اینکه نقطه مقابل توحید، شرک قرار می‌گیرد، ادامه داد: خدای متعال ساختمان وجودی انسان را به گونه‌ای آفریده که به چیزی ماوراء طبیعت اعتقاد داشته باشد، لذا توحید مطابق با فطرت انسان است.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) به پیشینه تاریخی شرک اشاره کرد و افزود: در دوران قدیم فرد حکیمی بود که مردم به آن ارادت داشتند و بعد از فوت آن، شیطان با وسوسه بعضی مردم، تندیس یاد بود او را در شهر قرار دادند، به مرور زمان اصل معنا و مفهوم مجسمه که تنها برای یادآوری و بزرگداشت بود کنار گذاشته شد و مورد پرستش انسان‌ها قرار گرفت و از این طریق بت‌پرستی رواج پیدا کرد.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه چون میل به ماوراء در انسان وجود دارد و شیطان از این طریق می‌تواند در انسان‌ها نفوذ پیدا کند، اظهار کرد: زمانی‌که غیرخدا را منشأ اثرگذار بدانیم و در مقابل آن سرتعظیم فرود بیاوریم، برای خود بت برگزیدیم، لذا باید بت‌های دنیای خود را شناسایی و درصدد شکستن آن باشیم.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه آیات 15 و 16 سوره زخرف به زنده به گورکردن دختران اشاره دارد، گفت: در این آیات عرب‌های دوره جاهلی فرشته‌ها و دختران جزئی از خدا دانسته و پسران را از خود، در واقع آنچه را که خوشایند می‌دانستند برای خود برمی‌شمردند.

انتهای پیام
captcha