همایش «طوفان الاحرار» در حرم رضوی برگزار می‌شود + پوستر
کد خبر: 4208421
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۵

همایش «طوفان الاحرار» در حرم رضوی برگزار می‌شود + پوستر

مدیریت زائران غیرایرانی حرم مطهر رضوی از برگزاری همایش روز جهانی قدس با عنوان «طوفان الاحرار» در صحن قدس حرم مطهر رضوی خبر داد.

سیدمحمد ذوالفقاری، مدیریت زائران غیرایرانی حرم مطهر رضوی

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد ذوالفقاری، مدیریت زائران غیرایرانی حرم مطهر رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به اهمیت بزرگداشت روز جهانی قدس از سوی امت اسلام، اظهار کرد: طوفان الاقصی امروز به طوفان الاحرار تبدیل شده است. اکنون دیگر تنها مردم غزه با رژیم غاصب و کودک‌کش اسرائیل نمی‌جنگند، بلکه انسان‌های آزاده سراسر دنیا با مقابله با اسرائیل غاصب به عنوان یک غده چرکین سرطانی در جهان برخاسته‌اند. 

این مبلغ عرصه بین‌الملل افزود: امروز دیگر فقط مسلمانان شجاع و شریف عالم نیستند که به حمایت از مردم مظلوم فلسطین و بالأخص غزه قهرمان پرداخته‌اند، تمام وجدان‌های بیدار بشری و تمام فطرت‌های پاک و الهی هستند که هم نوا با این مظلومیت هفتاد ساله فریاد مرگ بر رژیم غاصب اسرائیل را سر داده‌اند. خط قرمز حق و باطل فقط و فقط نفرت بشری از رژیم غاصب اسرائیل و جنایت‌های شرم آور این رژیم سفاک در این سرزمین مقدس است. 

ذوالفقاری ادامه داد: همزمان با روز جهانی قدس به همت مدیریت زائرین غیر ایرانی حرم مطهر رضوی، همایش بین‌المللی «طوفان الاحرار» با حضور میهمانانی از سراسر جهان اسلام برگزار خواهیم کرد. آستان قدس رضوی و مدیریت زائرین غیر ایرانی هم به رسم امام علی بن موسی الرضا(ع) پناهگاه و میزبان مظلومان و رنج‌دیدگان عالم و همه انسان‌های پاک نهاد و شریف چه مسلمان و چه غیرمسلمان شده است و در این راستا این همایش در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود. 

وی بیان کرد: جنایت هفت ماهه رژیم منفور و کودک‌کش اسرائیل در منطقه غزه سبب شده است که تغییرات و تحولات در شکل‌گیری قدرت‌ها، ائتلاف‌ها و اتحادیه‌های بین‌المللی، جنگ اوکراین، اعتراضات، اعتصابات و ناآرامی‌های مستمر در اروپا، بحران‌های زیست محیطی در سراسر کره زمین، ظهور و تداوم پر فراز و نشیب برخی بیماری‌های مسری مانند کرونا و... در مقابل این نسل کشی، رنگ باخته و امروز مسأله فلسطین و آزادی آن به صدر مسائل نه تنها در خاورمیانه بلکه در کل دنیا تبدیل شود. 

مدیر زائرین غیرایرانی حرم مطهر رضوی در این راستا اظهار کرد: برخلاف برخی پندار‌ها و تصور برخی از افراد که فکر می‌کنند توجه به موضوع قدس و فلسطین صرفاً مربوط به مسلمانان و جهان اسلام است، باید اشاره کنم تمام ادیان ابراهیمی، قدس شریف را به عنوان تراث و مهد تاریخی خود می‌شناسند. قدس محل آرامگاه برخی از پیامبران بزرگ الهی همچون؛ ابراهیم(ع)، سلیمان(ع)، یعقوب(ع)، یوسف(ع) و... است. آثار تاریخی به جا مانده و مرتبط با ادیان یهودیت، مسیحیت و اسلام در شهر قدس هنوز زنده و پابرجاست. 

همایش «طوفان الاحرار»

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: برخی از کلیسا‌ها مانند کلیسای محل ولادت حضرت عیسی مسیح(ع) که مسیحیان هر ساله با شوق و علاقه برای زیارت آن اقدام می‌کنند، همچنین مساجد تاریخی و مزار برخی از شخصیت‌های بزرگ اسلامی در فلسطین وجود دارد که مسلمانان در آرزوی زیارت این اماکن متبرکه هستند، مانند مرقد مطهر جناب «هاشم بن عبد مناف» جد بزرگوار پیامبر اکرم(ص) و جد امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب(ع) که در شهر غزه در فلسطین واقع است، همچنین مقامات منسوب به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) مانند «مقام رأس الحسین(ع)» در سرزمین فلسطین وجود دارد. 

حجت‌الاسلام ذوالفقاری گفت: از سوی دیگر در بیت‌المقدس شاهد آثاری از مسیحیان مانند محل محراب حضرت مریم(س) هستیم، همچنین محل معراج پیامبر اسلام(ص)، محل محراب حضرت زکریا(ع) که فرشتگان در این محراب تولد فرزندش حضرت یحیی(ع) را به ایشان بشارت دادند، محل دفن حضرت ابراهیم(ع) و همسرشان ساره و... در بیت‌المقدس واقع شده است. 

وی خاطرنشان کرد: آثار مهم اسلامی از دوره امویان و فاطمیون نیز در سرزمین فلسطین وجود دارد؛ بنابراین توجه به موضوع و اهمیت قدس شریف و کشور فلسطین، تنها مربوط به دین مبین اسلام و مسلمانان نبوده، بلکه مورد توجه همه ادیان ابراهیمی و پیروان این ادیان از قدیم‌الأیام و در اعصار و دوره‌های گوناگون، تاکنون بوده است. 

این مبلغ عرصه بین‌الملل اذعان کرد: آثار تاریخی بسیار زیادی از این موارد در حملات درد منشانه رژیم غاصب و کودک‌کش اسرائیل از بین رفته است، یعنی با دولتی متخاصم و نسل‌کشی مواجه هستیم که سرزمین غزه را بدون ساکنان و تمام نشانه‌های تمدن اسلامی و تمام ابنیه و آثار زندگی مردم این منطقه می‌خواهد تا بدین ترتیب قلمرو رژیم جعلی خود را گسترش دهد.

حجت‌الاسلام ذوالفقاری ادامه داد: بنابراین در راستای بزرگداشت روز جهانی قدس و در امتداد کنگره جهانی حضرت رضا(ع) و در جهت عمومی‌سازی اهمیت مسئله قدس هم برای ملت ایران، هم برای زائران غیر ایرانی بارگاه مطهر امام هشتم(ع) و هم برای گردشگران غیرمسلمان که سالیانه در حدود ۱۰ هزار نفر از آنان (زائران غیرایرانی) از حرم مطهر امام رضا(ع) بازدید و با مدیریت زائران غیرایرانی حرم مطهر رضوی در ارتباط هستند، این مدیریت به این نتیجه رسید با توجه به موضوع غزه و وقایع تلخ و غمبار جاری در این سرزمین به برگزاری همایشی فراتر از آنچه تاکنون نسبت به موضوع قدس و فلسطین در ایران برگزار شده است، اقدام کند. 

وی گفت: بدین منظور از اواخر سال ۱۴۰۲ با طرح این موضوع در معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی و مشورت با صاحب‌نظران تصمیم به برگزاری این همایش و دعوت از شخصیت‌های مختلف کشور‌های گوناگون از جهان اسلام و ادیان ابراهیمی گرفته شد. بنابراین در تاریخ ۱۶ فروردین سال جاری مطابق با ۲۴ ماه مبارک رمضان و در آستانه آخرین جمعه از این ماه مبارک که به نام روز قدس است، این همایش در صحن قدس بارگاه منور امام رضا(ع) از ساعت ۱۶:۳۰ تا اذان مغرب و عشاء و با حضور میهمانانی از داخل و خارج از کشور برگزار شود.

مدیر زائران غیرایرانی بیان کرد: مراسم و سخنرانی‌های این همایش به زبان عربی برگزار بوده و همزمان نیز به زبان‌های فارسی، اردو، انگلیسی و فرانسوی ترجمه و در فضای مجازی و کانال‌های اجتماعی هم منتشر می‌شود. 

وی اظهارکرد: با توجه به اهمیت بازتاب جهانی امثال این همایش، تصمیم بر این شد همت برگزارکنندگان این همایش معطوف به انعکاس بیشتر این همایش در فضای رسانه‌ای و بین‌المللی به جهت آگاه‌سازی مردم جهان با ماهیت رژیم صهیونیستی و مظلومیت و نسل‌کشی و جنایات فاجعه بار بشری این رژیم در مقابل مردم فلسطین و بالأخص غزه باشد؛ بنابراین این همایش به زبان عربی برگزار می‌شود و همزمان به پنج زبان دیگر نیز ترجمه خواهد شد. 

حجت‌الاسلام ذوالفقاری گفت: البته از ابتدای ماه مبارک رمضان پیام‌ها و مطالب نوشته شده برای این همایش با عنوان «طوفان الاحرار» در رسانه‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و فضای مجازی توسط مدیریت زائران غیرایرانی حرم مطهر رضوی منتشر شده است. انتشار این مطالب با هدف آن است که بگوییم «قدس و مسئله فلسطین» صرفاً و تنها مختص به روز جهانی قدس نیست و همواره باید مورد توجه مسلمانان و ادیان ابراهیمی و همه انسان‌های آزاده و آزاد اندیش دنیا قرار داشته باشد.

گفت‌و‌گو از اکبر پوست‌چیان

انتهای پیام
captcha