بهار قرآن در مساجد بزرگ قزاقستان + فیلم و تصاویر
کد خبر: 4208658
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۵

بهار قرآن در مساجد بزرگ قزاقستان + فیلم و تصاویر

همزمان با حلول ماه مبارک رمضان، بخش قرآن اداره دینی مسلمانان قزاقستان با مشارکت مردمی اقدام به برپایی محافل قرآنی در مساجد مختلف سراسر قزاقستان کردند.

بهار قرآن در مساجد بزرگ قزاقستان

به گزارش خبرنگار ایکنا، «مسجد مرکزی» در آستانه پایتخت قزاقستان و «مسجد الرحمن» شهر اورال در غرب قزاقستان و صد‌ها مسجد دیگر نمونه‌ای از فعالیت‌های قرآنی مردم قزاقستان در ماه مبارک رمضان است.

برگزاری نشست‌های فرهنگی و قرآنی با محوریت کودکان و نوجوانان، همچنین محفل‌های قرآنی ویژه بانوان و آقایان از جمله برنامه‌های قرآنی و تبلیغی مساجد قزاقستان می‌باشد.

گفتنی است مسجد مرکزی، بزرگترین مسجد آسیای مرکزی در شهر آستانه پایتخت قزاقستان در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار و با ظرفیت ۲۳۵ هزار نمازگزار در مردادماه ۱۴۰۱ رونمایی شد. این مسجد جزو ۱۰ مسجد بزرگ جهان به شمار می‌رود. 

مساحت این مسجد تقریباً ۱۰ هکتار است و بالای آن یک گنبد مرکزی ۹۰ متری و هشت گنبد کوچکتر به رنگ آبی قرار دارد. دور تا دور مسجد را چهار مناره با ارتفاع ۱۳۰ متر احاطه کرده است. ساخت این سازه سفید با گنبد‌های آبی سه سال به طول انجامید و به حدی بزرگ است که ظرفیت ۲۳۵ هزار نفر نمازگزار را دارد. 

حدود ۷۰ درصد از جمعیت ۲۰ میلیون نفری قزاقستان مسلمان بوده و اکثر آن‌ها پیرو مکتب حنفی اهل‌سنت هستند.

 

بهار قرآن در مساجد بزرگ قزاقستانبهار قرآن در مساجد بزرگ قزاقستانبهار قرآن در مساجد بزرگ قزاقستانبهار قرآن در مساجد بزرگ قزاقستانبهار قرآن در مساجد بزرگ قزاقستانبهار قرآن در مساجد بزرگ قزاقستانبهار قرآن در مساجد بزرگ قزاقستانبهار قرآن در مساجد بزرگ قزاقستانبهار قرآن در مساجد بزرگ قزاقستانبهار قرآن در مساجد بزرگ قزاقستانبهار قرآن در مساجد بزرگ قزاقستانبهار قرآن در مساجد بزرگ قزاقستانبهار قرآن در مساجد بزرگ قزاقستانبهار قرآن در مساجد بزرگ قزاقستانبهار قرآن در مساجد بزرگ قزاقستان

انتهای پیام
captcha