اردوغان: کلمات از توصیف میزان ظلم صهیونیست‌ها علیه غزه قاصرند
کد خبر: 4208993
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۸

اردوغان: کلمات از توصیف میزان ظلم صهیونیست‌ها علیه غزه قاصرند

رئیس جمهور ترکیه تأکید کرد: نمی‌توان میزان ظلم و بی‌عدالتی و تجاوزات صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم غزه را با کلمات توصیف کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در مراسم اختتامیه مسابقه قرائت قرآن کریم که از شبکه تلویزیونی «تی آر تی 1» ترکیه پخش شد، بر ضرورت پذیرش اشتباهات مسلمانان و اکتفا نکردن به جست‌وجو درباره نقش دشمن در بحران‌های پیش روی مسلمانان و کل بشریت تأکید کرد.

وی افزود: ما مسلمانان در روزهایی زندگی می‌کنیم که بیش از گذشته نیازمند هدایت و راهنمایی قرآن کریم هستیم.

رئیس جمهور ترکیه اظهار کرد: هیچ توجیه منطقی وجود ندارد که مردم در یک نقطه خاص در رفاه زندگی کنند اما میلیون‌ها نفر دیگر در نقاط دیگر جهان از فقر و گرسنگی رنج ببرند.

اردوغان ادامه داد: دسیسه‌هایی که قدرت‌های امپریالیستی جهانی علیه جهان اسلام طراحی می‌کنند، نقش عمده‌ای در مشکلات مسلمانان دارد.

رئیس جمهور ترکیه اظهار کرد: آنانکه از ثروت‌های جهان اسلام بیشترین استفاده را می‌برند، صاحبان حقیقی آن نیستند بلکه قدرت‌های استعماری گذشته هستند که بیشترین بهره را می‌برند.

وی افزود: هنگامی که به بسیاری از مناطق آفریقا و آسیا می‌نگریم، به‌راحتی می‌توان دریافت که سازوکار استثمار چگونه است. با تأکید بر اینکه جنگ و درگیری در رأس این ابزارها قرار دارد.

اردوغان در این باره توضیح داد: برنامه‌های تداوم نظام استثماری تا به امروز پشت درگیری‌های خونین، تنش‌ها و بی‌عدالتی‌ها در سوریه، یمن، لیبی، سودان، فلسطین و بسیاری از سرزمین‌های اسلامی قرار گرفته است. این برنامه‌ها هر بار با نقاب‌های مختلف، گاهی با پوشش جلب دموکراسی و گاهی به بهانه مبارزه با تروریسم و پایان دادن به تنش‌ها یا تحت پوشش توسعه و ایجاد صلح و ثبات اجرا می‌شود و هدف اصلی این برنامه‌ها غارت ثروت‌ها است.

وی در پایان با اشاره به ظلم و تجاوز و کشتار صهیونیست‌ها در فلسطین طی 75 سال گذشته، اظهار کرد: کلمات از توصیف میزان ظلم و بی‌عدالتی و نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه که طی 180 روز گذشته رخ داده، قاصر است.

انتهای پیام
captcha