معرفی خدمات کانون کتابخوانی خدمت رضوی در نمایشگاه قرآن چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4209413
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۰

معرفی خدمات کانون کتابخوانی خدمت رضوی در نمایشگاه قرآن چهارمحال‌وبختیاری

مسئول غرفه کانون کتاب و کتابخوانی خدمت رضوی در نمایشگاه قرآن چهارمحال‌وبختیاری به تشریح بخشی از فعالیت‌های آموزشی و ترویجی این مرکز در این نمایشگاه پرداخت.

غرفه آستان قدس رضوی در نمایشگاه قرآن شهرکرد

راضیه بقایی، مسئول غرفه کانون‌ کتاب و کتابخوانی خدمت رضوی در نمایشگاه قرآن چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا در خصوص اهم برنامه‌ها، خدمات و محصولات ارائه شده در این غرفه، اظهار کرد: در این غرفه کتاب‌های برخی انتشارات خارج استان از تهران و اصفهان به علاقه‌مندان عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: امسال مانند سال گذشته حضور خادمان از مشهد مقدس را نداریم اما بالغ بر ۱۰۰ خادمیار استان در بخش طراحی و اجرای نمایشگاه با کمیته برگزاری این رویداد قرآنی همکاری دارند.

مسئول غرفه کانون‌ کتاب و کتابخوانی خدمت رضوی با ذکر اینکه پخش نماهنگ و سرود برای در غرفه برای بازدیدکنندگان کودک و نوجوان در حال اجراست، ادامه داد: همچنین در این غرفه فعالیت‌های مهد قرآنی امام رضا(ع) نیز به مردم معرفی و قرآن‌آموز جدید برای دوره‌های جديد جذب می‌شود.

بقایی به اجرای آموزش روخوانی، تجوید و صلاة، صحیح‌خوانی نماز، تفسیر و تدبر آیات قرآن کریم در قالب طرح ملی «من قرآن را دوست دارم» اشاره کرد و گفت: در این طرح، آموزش‌ها به‌صورت مجازی ارائه می‌شود و افراد علاقه‌مند می‌توانند برای بهره‌مندی از این کلاس‌ها در تارنمای quranlove.ir اقدام به ثبت‌نام کنند.

مسئول غرفه کانون‌ کتاب و کتابخوانی خدمت رضوی در خصوص ساز و کار اجرای طرح من قرآن را دوست دارم که بسیاری از اعتاب مقدسه نیز در اجرای آن همکاری دارند، اظهار کرد: تمامی مراحل از صفر تا صد به‌صورت مجازی است و افراد پس از ثبت‌نام در سامانه، در کلاس‌های ۲۵ نفره سازماندهی می‌شوند و یک استاد دارند که محتوا را در فضای مجازی در اختیار آنان قرار می‌دهد. 

وی ادامه داد: بعد از ۱۴ جلسه آموزشی، آزمونی پیش‌بینی شده که در صورت موفقیت در قرعه‌کشی شرکت داده می‌شوند و به ۱۵ نفر به قید قرعه جوایزی اهدا می‌شود؛ همچنین گواهی‌نامه با مهر وزارت ارشاد، اعتاب مقدسه و آستان قدس رضوی به این افراد اعطا می‌شود.

دبیر کانون کتاب و کتابخوانی خدمت رضوی در خصوص بازی‌های قرآنی که توسط مرکز قرآن آستان قدس طراحی و اجرا شده، تصریح کرد: بازی‌های متعددی طراحی شده که با توجه به‌ فضای غرفه چند بازی به مخاطبان ارائه شده است. 

بقایی ادامه داد: تمام این بازی‌ها بر مبنای آیات و سوره‌های مبارکه و با هدف تلاوت و انس کودکان با قرآن طراحی و ساخته شده که کودک در عین حال که دقایق با نشاطی را در این بازی‌ها سپری می‌کند، قرآن می‌خواند و می‌آموزد و کودکانی که بازی را ببرند، جوایزی دریافت می‌کنند.

وی در پایان گفت: این سرگرمی‌ها سراسر مملو از مفاهیم تربیتی قرآن‌محور است که به‌صورت غیرمستقیم به کودکان انتقال می‌‌یابد.

انتهای پیام
captcha