توقف همکاری رادیو مصر با قاری مشهور
کد خبر: 4209955
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۰

توقف همکاری رادیو مصر با قاری مشهور

رادیو مصر تصمیم گرفت به همکاری با محمد السلکاوی، قاری مشهور مصری را به دلیل اشتباهاتی که از وی در تلاوت قرآن کریم سر زد، متوقف کند.

به گزارش ایکنا به نقل از شفقنا، العربیه نوشت: محمد نوار، رئیس رادیو مصر به همین شبکه گفت: چنین اشتباهاتی قابل مسامحه نیست.

وی با اشاره به اینکه این قاری مرتکب اشتباه بزرگی شده است، اظهار کرد: اتفاقاتی که در هنگام تلاوت قرآن کریم توسط این قاری رخ داد به کمیته قاریان قرآن ارائه خواهد شد و احتمالاً به دلیل کثرت اشتباهات، برای همیشه همکاری با او متوقف شود.

براساس این گزارش، شنوندگان رادیو قرآن کریم بامداد پنجشنبه، 23 فروردین از تلاوت قرآن کریم توسط این قاری که در آن مرتکب اشتباهات متعددی از جمله تحریف آیات قرآن، قواعد علم تجوید و مقامات تلاوت شد، متعجب شده بودند.

سعدالفقی، معاون وزیر اوقاف مصر پیش‌تر در گفتگو با العربیه، جزئیات اشتباهات این قاری مشهور را که شامل تحریف الفاظ، جایگزینی یک کلمه با کلمه دیگر، حذف یک کلمه و تغییر تشکیل حروف بود، اعلام کرده بود.

او افزود: این قاری کلمه الطَّيِّبَاتِ در آیه «وَيُحِلُّ لَهُمُ الطَّيِّبَاتِ» را با ضمه قرائت کرد. او همچنین  در آیه «وَيَضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ»، عبارت « إصرَارَهم» را به اشتباه پنج بار تلاوت کرد و در هر پنج بار هم همین اشتباه را تکرار کرد.‌ قاری همچنین آیه «وَيُحَرِّمُ عَلَيْهِمُ الْخَبَائِثَ» را «وَيُحَرِّمُ الْخَبَائِثَ» تلاوت کرد.

ببراساس گفته وی، قاری مذکور همچنین کلمه «أنجینا» را «أنجونا» خواند و سپس آن را تعدیل کرد.»

گفتنی است پیش‌تر نیز همین قاری به دلیل اشتباهاتی که درتلاوت قرآن مرتکب شده بود، ممنوع الکار شده بود.

انتهای پیام
captcha