تشدید سرکوب دانشجویان توسط پلیس آمریکا به بهانه حمایت از فلسطین
کد خبر: 4212423
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۱

تشدید سرکوب دانشجویان توسط پلیس آمریکا به بهانه حمایت از فلسطین

دانشگاه‌های آمریکا همچنان شاهد تظاهرات‌های گسترده علیه تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه هستند و صدها نفر در هنگام مقابله پلیس ضدشورش با دانشجویان خشمگین دستگیر شده‌اند.

ه گزارش ایکنا به نقل از عرب 48، اعتراضات دانشجویان آمریکا علیه تجاوزات اسرائیل به نوار غزه رو به افزایش است.

جنبش دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین از لس آنجلس تا نیویورک و بوستون و شیکاگو و آتلانتا، در حال گسترش است و تظاهراتهای متعددی در شماری از دانشگاههای مشهور جهان مانند هاروارد، کلمبیا و پرینستون برگزار شده است.

چند روزی است که این صحنه در مناطق مختلف کشور تکرار میشود و دانشجویان در دانشگاههای خود در محکومیت حمایت نظامی آمریکا از رژیم صهیونیستی و وضعیت انسانی غزه خیمههایی برپا میکنند. پلیس ضد شورش نیز اغلب به درخواست مدیریت دانشگاه برای سرکوب کردن آنها وارد میدان می‌شود.

شامگاه چهارشنبه نیز بیش از صد نفر از تظاهرات کننده در نزدیکی دانشگاه امرسون در بوستون دستگیر شدند و هزاران مایل دورتر، افسران امنیتی سوار بر اسب، دانشجویان دانشگاه تگزاس در شهر آستین را بازداشت کردند.

 

افزایش درگیری میان دانشجویان آمریکایی و پلیس در تظاهرات‌های حمایت از فلسطین

در همین راستا صبح دیروز پنجشنبه پلیس دانشجویان دانشگاه اِموری (Emory) در آتلانتا واقع در جنوب ایالات متحده آمریکا را از محیط دانشگاه اخراج کرد.

پلیس آتلانتا در بیانیهای اقرار کرد که در مواجهه با خشونت برخی از تظاهرات کنندگان از مواد شیمیایی خاصی استفاده کرده است.

با این وجود، جنبش دانشجویی در آمریکا در حال گسترش است. در ساعات اولیه روز پنجشنبه، خیمههای جدیدی در محوطه دانشگاه جورج واشنگتن در پایتخت آمریکا برپا شد و قرار است تظاهراتی در آنجا برگزار شود.

کلیپهای ویدیویی در شبکههای اجتماعی مجسمه جورج واشنگتن، اولین رئیس جمهور آمریکا را نشان میدهد که پرچم فلسطین به دور پیشانی او بسته شده است و در پای مجسمه، تظاهرات کنندگان حدود 10 خیمه برپا کردند.

لابی‌های صهیونیستی دانشگاههای آمریکا را به فعالیت‌های ضد یهودیت متهم میکنند که این امر موجب استعفای رؤسای دانشگاههای هاروارد و پنسیلوانیا در زمستان سال گذشته شد.

 

افزایش درگیری میان دانشجویان آمریکایی و پلیس در تظاهرات‌های حمایت از فلسطین
 

 

انتهای پیام
captcha