فرهنگ ایثار و شهادت در قالب هنر برای کودکان تبیین شود
کد خبر: 4212673
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۴
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان

فرهنگ ایثار و شهادت در قالب هنر برای کودکان تبیین شود

محسن رشیدی با اشاره به مشکلات در زمینه کار برای کودکان و نوجوانان، گفت: فرهنگ ایثار و شهادت و حوادث تاریخی باید در قالب آثار هنری و ادبی با کیفیت و با زبان کودکانه برای کودکان بیان شود.

محسن رشیدی، مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستانبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کوکان و نوجوانان لرستان، محسن رشیدی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان هشتم اردیبهشت‌ماه در دیدار با رضا داوری، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان به اهمیت و ضرورت تولید برنامه‌های متنوع ویژه کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران در جهان شناخته شده است و اکنون پس از گذشت ۴۴ سال از پیروزی این انقلاب، حتی دشمنان نیز به عظمت آن اذعان دارند.

وی با اشاره به عملیات وعده صادق، افزود: نوع برداشت جهانیان از قدرت جمهوری اسلامی ایران، حاصل زحمت و کار جهادی  و به برکت خون شهدا است. بنابراین ادامه راه شهدا وظیفه همه ما است.

رشیدی با اشاره به افتخارات کشور ایران در طی تاریخ و حماسه آفرینی‌های این ملت، یادآور شد: فرهنگ ایثار و شهادت و حوادث تاریخی بایستی در قالب آثار هنری و ادبی با کیفیت و با زبان کودکانه برای کودکان بیان شود.

وی به مشکلات در زمینه کار برای کودکان و نوجوانان پرداخت و ادامه داد: اگر ما واقعیات تاریخی را برای فرزندان این مرز و بوم بیان نکنیم، دشمن با تحریف آنها را برای کودکان و نوجوانان بازگو می‌کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان اضافه کرد: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان سالیانه برنامه‌های فرهنگی، ادبی و هنری اجرا می‌کند که بخشی از این برنامه‌ها مختص کودکان و نوجوانان است. 

رشیدی به اهمیت وحدت رویه و همگرایی بین دستگاه‌ها و ادارات در تولید و اجرای برنامه‌ها اشاره کرد و گفت: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان آمادگی انجام امور مشترک با سایر ادارات به‌ ویژه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را دارد.

انتهای پیام
captcha