انتقاد رئیس انجمن حقوق بشر بحرین از نفرت‌پراکنی رسانه‌های حکومتی
کد خبر: 4212875
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۱

انتقاد رئیس انجمن حقوق بشر بحرین از نفرت‌پراکنی رسانه‌های حکومتی

رئیس انجمن حقوق بشر بحرین از رویکرد رسانه‌های رسمی وابسته به رژیم آل خلیفه انتقاد کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از مرآة البحرین، باقر درویش، رئیس انجمن حقوق بشر بحرین، خواستار حذف محتوای منتشرشده در روزنامه‌های حکومتی رژیم آل خلیفه که حاوی سخنان نفرت‌انگیز است، شد. 

وی با انتشار پستی در پلتفرم «ایکس» درباره گزارشی که روزنامه «الایام» منتشر کرده است، گفت: تاریخچه سخنان نفرت‌انگیزی که بر مدارای مذهبی تأثیر می‌گذارد، با هدف تضعیف ثبات اجتماعی و گسترش نفرت منتشر شده است. 

وی افزود: این موضوع تنها به روزنامه الایام محدود نمی‌شود بلکه باید به اقدامات قانونی و رویه‌های رسمی در داخل دولت هم اشاره کرد. 

باقر درویش تأکید کرد که اشاعه سخنان نفرت‌انگیز یک مشکل فردی نیست که با تنبیه یک فرد ختم شود، بلکه باید موضوع و مشکل را به صورت ریشه‌ای رسیدگی کرد.

رئیس انجمن حقوق بشر بحرین همچنین تأکید کرد: هنوز هزاران پیام در آرشیو انجمن وجود دارد که باعث تحریک شده و یا به نفرت‌پراکنی کمک می‌کند اما مقامات هیچ اقدام رسمی برای مجازات یا پاسخگویی افرادی که مسئول این امر هستند انجام نداده‌اند. 

وی با بیان اینکه آرشیو سایت روزنامه الایام هیچ یک از آن مقالاتی را که به نفرت‌پراکنی متهم شده بودند حذف نکرده است، خاطرنشان کرد: این اقدامی است که نیاز به تفکر زیادی ندارد و فقط باید از تمام کسانی که قربانی گفتمان مبتنی بر نفرت‌پراکنی شده‌اند، عذرخواهی کرد. 

انتهای پیام
captcha