به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، آیتالله سیداحمد علمالهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، امروز، 15 آذرماه همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، در جمع عزاداران فاطمی در حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: شما عزاداران فاطمی بر روی فرش امام هشتم(ع) زانو زدید و از مسیر دور، گریهکنان و سینهزنان، خود را به محضر مولا امام هشتم(ع) رساندید تا عزای مادرش را اقامه کنید.
وی ادامه داد: امروز همان لحظاتی که به تاریخ نگاه میکنیم، لحظات جاندادن صدیقه(س) و مراحل نهایی شهادت آن حضرت است. این سعادت نصیب شما شده که در عزای مادر، خود را به عزیزترین فرزندش، حضرت امام هشتم(ع)، ارائه دهید و اشکریزان ارادت خود را نشان دهید.
علمالهدی افزود: برخی افراد در رسانهها و فضای مجازی شبهاتی را مطرح میکنند. آنها میپرسند آیا قیام زهرای اطهر(س) بهعنوان مخالفت با تصمیم جمعی مردم و درواقع اقدامی علیه مردمسالاری بوده است؟ در پاسخ به این شبهه، باید بگوییم که قیام زهرای اطهر، برای انحرافستیزی و دشمنستیزی بوده است.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: آنچه که در قاموس قیام صدیقه(س) مطرح میشود، ایجاد یک گفتمان در عرصه جامعه و سیاست اسلامی است که به مقابله با انحراف و جریانهای غیرحق میپردازد. مردمسالاری واقعی، جایی است که تصمیمات در فضایی باز و آزاد اتخاذ میشوند و در صورت تسلط زور یا تزویر بر مردم، این دیگر مردمسالاری نیست.
وی افزود: انحرافی که در سقیفه بنیساعده بهوجود آمد، مردمسالاری نبود، اراده ملت نبود، بلکه جریان مزدورانه یک حزب اقلیتی بود که عدد آن از 25 تجاوز نمیکرد و بر این اساس سقیفه بنیساعده و حاکمیت آن، نمونهای از عدم مردمسالاری است. صدیقه اطهر(س) در برابر این انحراف قیام کرده و به مبارزه برخاستند. حضرت زهرای مرضیه(س) دشمنستیز و پایهگذار و بنیانگذار گفتمان انحرافستیزی بودند.
امام جمعه مشهد تصریح کرد: ابن عمر میگوید که پیامبر اکرم(ص) در یک حدیث اشاره کردهاند که رشتههای اسلام یکی پس از دیگری از هم گسیخته میشود و اولین رشتهای که از هم گسیخته میشود، رشته حکومت و قدرت است. اولین رشتهای که با گسستن حکومت گسسته میشود، رشته نماز است که اگر از این رشته از هم گسیخته شود، یعنی بندگی خدا براندازی میشود و عبادت به پروردگار از روی کره زمین نابود خواهد شد.
علمالهدی با اشاره به اینکه در چنین شرایطی، باید آوازه حق و حقیقت بلند شود و در مقابل انحرافات ایستاد، بیان کرد: قهرمانی که در این برهه وارد میدان شد، حضرت زهرا(س) بود که تنها در موقعیت حساسی که ذوالفقار امیرالمؤمنین(ع) نباید از غلاف خارج میشد، چراکه اگر این شمشیر از غلاف بیرون میآمد و قدرت شمشیر امیرالمؤمنین(ع) احقاق حق میکرد، اسلام بهعنوان تز قدرت معرفی میشد، بنابراین اساس مکتب بودن و آسمانی بودن اسلام به کلی از بین میرفت.
وی اظهار کرد: فاطمه زهرا(س) در حالی که مظلومیت خویش را به نمایش گذاشت، به دفاع از حق و حقیقت برخاست. او با فریاد و صدای بلند خود بر این انحرافات شورید و اعلام کرد که در این خانه، قرآن و فرزندان پیامبر(ص) وجود دارند. حضرت فاطمه زهرا(س) در مقابل تحرکات نامبارک، به ایستادگی پرداخت و حق و حقیقت را در برابر زور و ظلم نمایاند.
علمالهدی گفت: این قیام، پایههای گفتمان انحرافستیزی را بهوجود آورد و نشان داد که مظلومیت نیز میتواند ابزاری قوی در برابر ظلم باشد. فاطمه زهرا(س) با این مبارزه و قیام، آیندهای نو را برای اسلام و مسلمین ترسیم کرد.
انتهای پیام