کد خبر: 4265033
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۹
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد

ماحصل مطلوب جشنواره فیلم فجر در استان‌ها به درستی محقق نمی‌شود

یک فعال رسانه‌ای گفت: متأسفانه تعدادی از آثار خوبی که در تهران اکران می‌شوند، در مشهد اجازه نمایش ندارند و این موضوع باعث شده است که فیلم‌هایی با سطح پایین‌تر به سایر استان‌ها ارسال شوند، در نتیجه، خروجی جشنواره‌ای که باید در سطح ملی باشد، به درستی محقق نمی‌شود.

جشنواره فیلم فجریاسین حقیقی، فعال رسانه‌ای، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌رضوی، در خصوص بیست‌ودومین جشنواره فیلم فجر مشهد، اظهار کرد: با توجه به اینکه سالن سینمای آفریقا به صاحبان فرهنگ، هنر و رسانه اختصاص یافته که خودشان در حوزه سینما فعالیت دارند و ارتباطات خوبی نیز در این زمینه دارند، اما متأسفانه این سالن با مشکلاتی از جمله ضعف در نور، صدا و سایر مسائل فنی مواجه است.

وی ادامه داد: تقاضای من از مسئولان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که در انتخاب مکان‌های مناسب برای اهل رسانه دقت بیشتری داشته باشند. چراکه اصحاب رسانه تنها برای تماشای فیلم نمی‌آیند؛ آن‌ها علاوه بر تماشای فیلم، به تحلیل، نقد و بررسی آن نیز می‌پردازند. بنابراین، اگر مکانی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده فاقد امکانات مناسب نور و صدا باشد، این موضوع باعث بروز ضعف‌های اساسی در ارائه آثار می‌شود.

حقیقی بیان کرد: متأسفانه تعدادی از آثار خوبی که در تهران اکران می‌شوند، در مشهد اجازه نمایش ندارند و این موضوع باعث شده که فیلم‌هایی با سطح پایین‌تر به سایر استان‌ها ارسال شوند. در نتیجه، خروجی جشنواره‌ای که باید در سطح ملی باشد، به درستی محقق نمی‌شود، چراکه ما تنها آثار جشنواره را در استان تهران مشاهده می‌کنیم و اصل آثار در آنجا نمایش داده می‌شود، در حالی که در سایر استان‌ها، به‌ویژه در خراسان رضوی، با کمبودهایی مواجه هستیم.

این فعال رسانه‌ای در خصوص فیلم‌های «آنتیک» و «تاکسیدرمی»، تصریح کرد: این دو فیلم به زمان اوایل انقلاب اسلامی مربوط هستند، اما موضوعات آن‌ها ارتباط زیادی با این دوران ندارند. فیلم «تاکسیدرمی» یک اثر طنز است که نتیجه‌گیری خاصی ندارد و ارتباطی منطقی بین آغاز و پایان آن مشاهده نمی‌شود. در فیلم «آنتیک» نیز شخصیت اصلی آن، پژمان جمشیدی، دقیقاً همان سبک آثار قبلی خود را ارائه داده است و تغییر جدیدی در آن مشاهده نمی‌شود که این یکی از نقاط ضعف بزرگ فیلم است.

وی در خصوص انیمیشن‌های «پسر دلفینی۲» و «افسانه سپهر»، گفت: خوشبختانه در حوزه پویانمایی پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم، اما هنوز با استانداردهای جهانی فاصله داریم. شاید در زمینه صدا و گویندگی توانسته‌ایم عملکرد خوبی داشته باشیم، اما هنگامی که آثار را مشاهده می‌کنیم، همچنان ضعف‌های زیادی در آن‌ها دیده می‌شود که نیاز به تقویت دارد. در واقع، باید به این حوزه بیشتر بها داده شود. هنوز شاهد حرکات آهسته در انیمیشن‌ها هستیم، در حالی که دیگر نباید مانند گذشته تنها به تصویر متحرک بسنده کنیم.

انتهای پیام
captcha