10 هزار تشکل قرآنی مصداق پیشرفت در حوزه قرآنی است
کد خبر: 1369859
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۳
قره‌شیخ‌لو:

10 هزار تشکل قرآنی مصداق پیشرفت در حوزه قرآنی است

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس سازمان دارالقرآن گفت: پس از گذشته 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی علاوه بر جلسات و فعالیت‌های متعدد قرآنی که از سوی نهادها و دستگاه‌های مختلف اجرا می‌شود و 10 هزار تشکل قرآنی در کشور ایجاد شده که مصداق پیشرفت در حوزه قرآنی است.

مهدی قره‌شیخ‌لو، رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر و فرارسیدن سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم تأکید داشته و به مومنان امر کرده که ایام خاصی را که در قرآن به تعبیر «ایام‌الله» ذکر شده است را بزرگ بدانند و قدر، منزلت و جایگاه این ایام را بدانند.
رئیس سازمان دارالقرآن با یادآوری اینکه ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی هم مصداقی از ایام‌الله است، گفت: ایام‌الله دهه فجر پیروزی دین و اسلام بر کفر است و همچنین حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن، مصداق کامل تعظیم شعائر الهی و یک وظیفه دینی و اعتقادی است و حضور در راهپیمایی 22 بهمن و گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر نه تنها یک وظیفه ملی است، بلکه ریشه قرآنی هم دارد.
مناسبت‌های ملی و در رأس آنها 22 بهمن را باید گرامی بداریم

وی با یادآوری اینکه گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر ریشه قرآنی داشته و دستور خداوند است، ادامه داد: تمام مناسبت‌هایی که در طول سال در کشور داریم که در رأس آنها راهپیمایی 22 بهمن است را باید گرامی بداریم و در این ایام برنامه‌هایی با شکوه و اقتدار هر چه تمام‌تر اجرا کنیم.
قره‌شیخ‌لو افزود: حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن‌ و گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر از سوی مردم، نشان‌دهنده این خواهد بود که مردم ایران اسلامی سفت و محکم پای اعتقادات خود ایستاده‌اند.
وی با بیان اینکه اصلی‌ترین پایگاه و پشتیبانی‌کننده نظام جمهوری اسلامی ایران، حضور مردمی در برنامه‌ها و مناسبت‌های ملی است، گفت: ویژگی انقلاب ما این است که مبتنی بر حمایت مردمی بوده و این مسئله از روز اول هم بوده است؛ البته حضور مردم همواره تضمین‌کننده حیات انقلاب است.
رئیس سازمان دارالقرآن یادآور شد: مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران باید قدر این حضور را بدانند و زمینه حضور بیشتر مردم را در مناسبت‌ها و ایام‌الله فراهم کنند، زیرا به هر حال اگر یک هماهنگی، هم‌فکری و هم‌رنگی بین مردم و مسئولان وجود داشته باشد، دیگر خیالمان از آینده انقلاب راحت خواهد بود.
ایجاد 10 هزار تشکل قرآنی در حوزه قرآنی

وی با اشاره به فعالیت‌های قرآنی پیش از انقلاب و پس از انقلاب اسلامی، گفت: فعالیت‌های قرآنی پس از انقلاب اسلامی به هیچ عنوان قابل قیاس با قبل از انقلاب اسلامی نیست؛ قبل از انقلاب فقط چند جلسه قرآنی داشتیم، اما در حال حاضر و پس از گذشته 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی علاوه بر جلسات و فعالیت‌های متعدد قرآنی که از سوی نهادها و دستگاه‌های مختلف اجرا می‌شود، فقط 10 هزار تشکل قرآنی در کشور داریم.
قره‌شیخ‌لو افزود: وجود این همه حافظ و قاری بین‌المللی قرآن، برپایی جلسات متعدد قرآنی، راه‌اندازی و فعالیت دستگاه‌های قرآنی و ... از دیگر دستاوردهای قرآنی طی 35 سال گذشته بوده است و همچنین رتبه‌هایی که نوجوانان و جوانان قرآنی ما طی سال‌های گذشته در مسابقات قرآن جهان اسلام کسب کرده‌اند، از دیگر دستاوردهای قرآنی انقلاب اسلامی است.
وی با یادآوری اینکه وجود رسانه‌های قرآنی از دیگر دستاوردهای قرآنی نظام جمهوری اسلامی است، گفت: راه‌اندازی و فعالیت رادیو قرآن، شبکه قرآن و معارف سیما و خبرگزاری بین‌المللی قرآن نیز از جمله دستاوردهای قرآنی ما در حوزه رسانه هستند که مشابه این شبکه‌های قرآنی در هیچ جای دنیا نیست؛ البته اگر مسئولان ما نسبت به این حوزه کمی عنایت داشته باشند، جهش و سرعت این دستاوردها چند برابر نیز می‌شود.
فعالیت‌های قرآنی نسبت به سایر فعالیت‌ها ضعیف است

این استاد قرآنی ادامه داد: با وجود دستاوردهای مختلفی که طی 35 ساله گذشته در حوزه قرآن داشته‌ایم، اما به هر حال در این بخش هنوز ضعیف هستیم و اعتباراتی که در کشور به قرآن اختصاص پیدا می‌کند، نسبت به سایر بخش‌ها و فعالیت‌ها بسیار ضعیف است؛ البته این امر به مسئولان درجه یک کشور ارتباط پیدا می‌کند که لازم است نسبت به تقویت فعالیت‌های قرآنی و اعتبارات و برنامه‌ریزی‌های این بخش اهتمام بیشتری داشته باشند.
وی در ادامه اظهار کرد: اگر بخواهیم از آسیب‌هایی که در کمین جامعه ما نشسته‌اند، مصون بمانیم باید توجه و اهتمام بیشتری نسبت به فعالیت‌های قرآنی داشته باشیم؛ در شرایطی که دشمنان ما به صورت شبانه‌روزی به طراحی و اجرای برنامه برای آسیب زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران می‌پردازند و برنامه‌ریزی‌های خود را در قالب‌های مختلف فضای مجازی، شبکه‌های ماهواره‌ای و... و با نشانه گرفتن اعتقادات و باورهای دینی مردم انجام می‌دهند، آن چه که مردم را در برابر این آسیب‌ها مصون نگه می‌دارد، قرآن است.
قره‌شیخ‌لو در پایان عنوان کرد: عبارت تهاجم فرهنگی که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند عبارت جامعی است و البته آن چه جامعه اسلامی ما را در برابر تهاجم فرهنگی مصون نگه می‌دارد، انس با قرآن  است و هر چه در این حوزه سرمایه‌گذاری کنیم به جز منفعت، خیر و برکت چیز دیگری برای ما نخواهد داشت.

captcha