رقابت بیش از ۷ هزار نفر در مرحله دوم آزمون اعطای مدرک حفظ قرآن
کد خبر: 4154346
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳

رقابت بیش از ۷ هزار نفر در مرحله دوم آزمون اعطای مدرک حفظ قرآن

آزمون مرحله دوم هجدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم شامل آزمون‌های شفاهی از ۱۵ تیر آغاز شده و تا ۳۱ تیر ماه سال جاری در تمامی استان‌ها ادامه دارد.

به گزارش ایکنا، آزمون مرحله دوم هجدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم شامل آزمون‌های شفاهی از ۱۵ آغاز شده و تا ۳۱ تیرماه سال جاری در تمامی استان‌ها ادامه دارد.

در این دوره تمامی مراحل آزمون شفاهی شامل حسن حفظ، صوت و لحن، وقف و ابتدا و تجوید با استفاده از ظرفیت داوران مجاز بومی برگزار می‌شود.

در این مرحله در مجموع تعداد ۱۰ هزار نفر برای شرکت در مرحله اول آزمون حفظ تخصصی ثبت‌نام کرده‌اند که ۷۱۰۰ نفر پس از قبولی در آزمون کتبی موفق به راهیابی به مرحله دوم شده‌اند.

شرکت‌کنندگان طبق جدول زمان‌بندی و مطابق با حوزه‌های امتحانی تعیین شده در استان خود می‌توانند در سه مقطع ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم شرکت کنند و در صورت دریافت حد نصاب و نمره قبولی، مدرک معتبر مدرک حفظ تخصصی را دریافت خواهند کرد.

همچنین کسانی که حد نصاب برای مرحله سوم‌(همتراز فوق لیسانس) را کسب کنند می‌توانند در آزمون مربوطه که به صورت متمرکز از سوی سازمان دارالقرآن الکریم برگزار خواهد شد، شرکت کنند.

زمان آزمون مرحله سوم نیز پس از اعلام نتایج آزمون مرحله دوم اعلام خواهد شد. نتایج این مرحله از آزمون به احتمال زیاد ابتدای شهریور‌ماه اعلام می‌شود.

آزمون‌های تخصصی طرح اعطای مدرک به حافظان قرآن، مصوبه شماره ۵۷۳ شورای انقلاب فرهنگی بوده و توسط سازمان دارالقرآن الکریم برگزار می‌شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha