سه روز از سفر استاد «محدث» گذشت/ حضور پررنگ سیاسی‌ها در کنار قرآنی‌ها
کد خبر: 1372587
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۸

سه روز از سفر استاد «محدث» گذشت/ حضور پررنگ سیاسی‌ها در کنار قرآنی‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی: مراسم ترحیم سومین روز درگذشت مرحوم استاد سید هادی محدث، مؤلف کتب قرآنی آموزشی بعدازظهر امروز با حضور جمعی زیادی از چهره‌های قرآنی و سیاسی کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مراسم سومین روز درگذشت مرحوم استاد «سیدهادی محدث»، مؤلف کتب قرآنی آموزشی، عصر امروز شنبه نوزدهم بهمن ماه در مسجد علی ‌ابن‌موسی رضا(ع) تهران با حضور برخی فعالان قرآنی و فعالان سیاسی کشور برگزار شد.

گزارش تصویری نشست را اینجا ببنید

حضور پررنگ چهره‌های قرآنی و سیاسی
بر همین اساس در این مراسم که از ساعت 15:30 بعدازظهر آغاز شد، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، معاون قرآنی سابق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالرسول عبایی، پیشکسوت قرآنی، سید علی سرابی، قائم مقام شورای عالی قرآن، میرموسایی، حافظ کل قرآن و پیشکسوت قرآنی، محمد مهدی بحرالعلوم معاون آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن‌الکریم، پورمعین، رئیس جمعیت قرآنی استان تهران و جمع دیگری از فعالان قرآنی کشورمان حضور داشتند.
همچنین از چهره‌های سیاسی نیز می‌توان به حضور علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش، حمید چیت‌چیان، وزیر نیرو، آیت‌الله امامی کاشانی، امام جمعه موقت تهران، صفار هرندی، وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمال خرازی، وزیر اسبق امور خارجه، حسین مظفر، وزیر اسبق آموزش و پرورش، شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان و ... اشاره کرد.

قرائت پیام وزیر آموزش و پرورش
در ابتدای این مراسم و پس از تلاوت آیاتی از کلام‌الله وحی، یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به مداحی پرداخت و در ادامه نیز پیام علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش قرائت شد، در بخشی از این پیام آمده است؛ قطعاً این قرآن به آیینى که خود پایدارتر است راه می‌نماید و به آن مؤمنانى که کارهاى شایسته می‌کنند مژده می‌دهد که پاداشى بزرگ برایشان خواهد بود.
با کمال تالم و تاثر درگذشت همکار ارجمند، معلم اخلاق و قرآن مرحوم آقای سیدهادی محدث را به جامعه شریف فرهنگیان فرهیخته و دانشوران نظام تعلیم و تربیت ایران اسلامی تسلیت می‌گویم.
مرحوم محدث انسان شریفی بود که در کمال خلوص و تواضع، عمر شریفش را در خدمت قرآن کریم و نشر و گسترش کلام نورانی وحی صرف کرد.
یقیناً تلاش‌های مستمر و حضور عالمانه و خالصانه ایشان در نظام تعلیم و تربیت و اثرات و ثمرات گران‌بهای این معلم واقعی به ویژه در تغییر و ارتقای نظام آموزش و پرورش به سطح تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی در یاد و خاطره فرهیختگان و فرهنگیان این دیار جاودان خواهد ماند.
اینجانب ضایعه درگذشت این همکار فرزانه و استاد گرانقدر را به خانواده محترم و بستگان و وابستگان و سایر علاقه‌مندان آن مرحوم تسلیت و تعزیت عرض نموده و برای آن مرحوم از درگاه ایزد منان علو درجات و برای بازماندگان ایشان صبر و شکیبایی مسئلت دارم.

سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در مورد شخصیت مرحوم استاد «سیدهادی محدث» بخش دیگری از این مراسم بود، وی در ابتدا با بیان اینکه مرحوم «محدث» شخصیتی دلسوز، موفق در زندگی و خدمتگذار به امام و انقلاب بود، گفت: وجود چنین شخصیت‌هایی برای جامعه نعمت است که باید از آنها بهره‌های لازم را برد.
وی در ادامه خطاب به حاضران در این مراسم گفت: هر چه که می‌توانید در راه اطاعت از خداوند متعال کم نگذارید چرا که هر چه خیر است در اطاعات از خدا و هر چه شر و بدی است در طاعت خداوند نبردن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در ادامه، با بیان اینکه مرحوم «محدث» فردی بود که قرآن را از لفظ به فهم تبدیل کرد، گفت: مرحوم محدث سفره قرآن کریم را باز کرد و در همه جا افرادی را تربیت کرد که اهل فهم و تدبر در قرآن هستند و مطمئناً هم در روز قیامت درجات بهشت را با قرآن کریم اندازه می‌گیرند.

تأکید بر ولایتمداری مرحوم محدث
امام جمعه موقت تهران در پایان سخنان خود در مراسم ختم مرحوم محدث، ایشان را فردی علاقه‌مند به ولایت و ولایتمدار واقعی معرفی کرد و افزود: ولایتمداری چیزی نیست که تنها به زبان جاری کرد بلکه ولایتمداری باید در خون و پوست و استخوان انسان ریشه دوانده باشد تا بتواند ولایت حضرت ولیعصر(عج) را باور داشته باشد.

captcha