پیکر شهربانو صفری در مشهد تشییع شد/ تدفین در قم انجام می‌شود
کد خبر: 1375674
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۸
صبح امروز؛

پیکر شهربانو صفری در مشهد تشییع شد/ تدفین در قم انجام می‌شود

گروه اجتماعی: پیکر مطهر شهربانو صفری، مؤسس حوزه علمیه عصمتیه و از مبارزان انقلاب اسلامی پس از تشییع در مشهد و طواف در حرم امام رضا(ع) برای تدفین عازم قم شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، پیکر شهربانو صفری که صبح روز گذشته، 26 بهمن‌ماه دعوت حق را لبیک گفته بود صبح امروز، 27 بهمن‌ماه با حضور مدیران، اساتید، طلاب و روحانیون مدارس علمیه عصمتیه، مکتب نرجس(س)، حوزه‌های علمیه خواهران مشهد، جامعةالمصطفی(ص) العالمیة و اساتید دانشگاه در مشهد تشییع شد.

شاگران، طلاب و روحانیان مدارس علمیه خراسان و اساتید شرکت کننده در این مراسم پس از طواف، بر پیکر این بانوی عالمه نماز خواندند، هر چند برای شاگردان شهربانو صفری، وداع با این بانوی بزرگ و استاد حوزه سخت و دردناک بود اما عمل به وصیت ایشان را وظیفه اصلی خویش خوانده و با چشمان اشک‌بار با وی وداع کردند.

شنیده‌ها حاکی از آن دارد که این بانوی عالمه وصیت کرده بودند در قم تدفین شوند که طی گفت‌وگویی با علی صفری، برادرزاده مرحومه شهربانو صفری عنوان شد: شهربانو صفری وصیت کرده بودند پیکر ایشان در قم، مکانی که مادر وی دفن شده است تدفین شود، بر همین اساس پس از زیارت حرم مطهر رضوی، عازم سفر قم خواهیم شد.

بر اساس این گزارش فردا، 28 بهمن‌ماه پیکر مرحومه شهربانو صفری، مؤسس مدارس علمیه عصمتیه خواهران کشور در قم به خاک سپرده شده و از سه‌شنبه، 29 بهمن‌ماه مراسم بزرگداشت این بانوی بزرگوار برگزار خواهد شد.

بر همین اساس، منوره شایسته‌خوی، مدیر مدرسه علمیه نرجس(س)، طی پیامی درگذشت مرحومه حاجیه خانم صفری، مدیر مدرسه علمیه عصمتیه را تسلیت گفت که متن این پیام به شرح زیر است:

انا لله وانا الیه راجعون

ارتحال ملکوتی استاد فرزانه، عالمه عالیقدر سرکار حاجیه خانم صفری مدیریت حوزه علمیه عصمتیه، که سال‌های ارزشمندی از عمر  خود را به تعلیم و تعلم معارف حقه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) سپری نمود و با حضور در عرصه‌های مختلف، دین خود را نسبت به اسلام و مسلمانان ادا کرد را به ساحت مقدس حضرت بقیة الله اعظم (عج)، جامعه روحانیت معزز، خاندان محترم آن مرحومه، اساتید، طلاب و کارمندان حوزه ‌های علمیه مشهد تسلیت عرض نموده، از درگاه خداوند متعال علو درجات و حشر و نشر با اولیاء الهی را برای آن عالمه و نیز برای بازماندگان آن بزرگوار صبر و شکیبایی مسألت می‌نماییم.

یادآور می‌شود، حاجیه خانم شهربانو صفری، مؤسس مدارس علمیه عصمتیه خواهران کشور پس از یک ماه تحمل بیماری و بستری در بیمارستان قائم(عج) مشهد، صبح 26 بهمن‌ماه به دیار حق شتافت.

وی در سال ۱۳۰۸هجری، شمسی در گیلان چشم به جهان گشود و پس از اخذ مدرک دیپلم در تهران در محضر اساتیدی چون آیات عظام وحیدخراسانی، فلسفی، میلانی، قمی و... به تعلیم علوم دینی و اسلامی پرداخت تا به درجه اجتهاد رسید.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
جمعی از شاگردان مرحومه حاجیه خانم صفری
|
-
|
۱۳۹۲/۱۱/۲۸ - ۱۲:۳۵
0
0
با نهایت تالم و تاثر درگذشت استاد فقید و مجتهده عالی قدر را به محضر از صمیم قلب تسلیت عرض نموده و برای آن مرحومه علو درجات و برای قلبها و چشمهای خویشان.شاگردان ومشتاقان ایشان نهایت صبر را از درگاه ایزد منان خواستاریم..
با احترام: جمعی از شاگردان مجتهده حاجیه خانم صفری
captcha