مراسم بزرگداشت مرحومه صفری در مدرسه عصمتیه مشهد برگزار می‌شود
کد خبر: 1376850
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۶

مراسم بزرگداشت مرحومه صفری در مدرسه عصمتیه مشهد برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: مراسم سوگواری مرحومه شهربانو صفری، مؤسس مدارس علمیه عصمتیه روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه در مدرسه عصمتیه مشهد با حضور شاگردان، طلاب و علاقه‌مندان به ایشان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مراسم بزرگداشت مرحومه شهربانو صفری، مؤسس مدارس علمیه عصمتیه در محل این حوزه واقع در آخوندخراسانی 17 با حضور شاگردان، طلاب و علاقه‌مندان به ایشان برگزار می‌شود.

زمان برگزاری مراسم سوگواری این بانوی بزرگوار دینی روزهای چهارشنبه، 30 بهمن‌ماه و پنج‌شنبه، یکم اسفندماه ساعت 9 تا 13 و 15 تا اذان مغرب در مدرسه علمیه عصمتیه مشهد است. همچنین پرورشگاه راه حق رضوی که زیر نظر مدرسه علمیه عصمتیه فعالیت می‌کند، شنبه، 3 اسفندماه مراسم سوگواری برای مرحومه صفری برگزار خواهد کرد.

علاوه بر این، مراسم بزرگداشت بانو مجتهده صفری شنبه، سوم اسفندماه با حضور طلاب ایرانی و غیرایرانی، علاقه‌مندان و عموم مردم در  مدرسه علمیه نرجس(س) مشهد برگزار می‌‍شود.

بنا بر این گزارش، به دلیل فشردگی برنامه مراسم تشییع مرحومه صفری در مشهد و قم و مراسم تدفین وی در جوار ضریح حضرت معصومه(س) در قم، برنامه‌های فرهنگی که برای معرفی هر چه بهتر این شخصیت درنظر گرفته شده بود، به دلیل نبود زمان کافی در آینده دیگری انجام خواهد شد.

از جمله برنامه‌های آتی برای بزرگداشت مرحومه صفری، برپایی نمایشگاه فرهنگی است که در آن تألیفات وی و جلوه‌هایی از حضور ایشان در عرصه انقلاب و تبلیغ دین اسلام به نمایش در می‌آید.

یادآور می‌شود، شهربانو صفری که از سال 1340 به مشهد عزیمت کرده و به تبلیغ، تعلیم، تدریس و تربیت شاگردان مشغول بوده است، به عنوان نخستین فعال قرآنی سطح کشور نیز شناخته می‌شود. ایشان پس از تحمل یک ماه بیماری و بستری در بیمارستان قائم(عج) مشهد به دلیل کهولت سن و سکته مغزی، 26 بهمن‌ماه دار فانی را وداع گفت.

captcha