انتظار بیشتری برای حضور دستگاه‌ها در مسابقات قرآنی «تسنیم» داشتیم
کد خبر: 1377772
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۸
قره‌شیخ‌لو:

انتظار بیشتری برای حضور دستگاه‌ها در مسابقات قرآنی «تسنیم» داشتیم

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس سازمان دارالقرآن اظهار کرد: هر چند که نزدیک به چهار هزار نفر در مسابقات قرآنی «تسنیم» ثبت نام کرده بودند، اما انتظاری که از دستگاه‌های فرهنگی برای شرکت در این مسابقات داشتیم، بیش از این‌ بود.

مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به مسابقات قرآن «تسنیم و تلاوت» گفت: در مسابقات «تلاوت» که نخستین دوره آن بود، شاهد استقبال بسیار خوبی از سوی قاریان و حافظان بودیم و بیش از هشت هزار نفر در این مسابقات ثبت نام کرده بودند که در نهایت 125 نفر از برگزیدگان استانی به مرحله کشوری راه یافتند.

دستگاه‌های فرهنگی در مسابقات «تسنیم» مشارکت داشته باشند
وی با بیان اینکه مسابقات قرآن «تسنیم» نیز ویژه کارکنان و مدیران دستگاه‌های فرهنگی است، عنوان کرد: هر چند که نزدیک به چهار هزار نفر در مسابقات «تسنیم» ثبت نام کرده بودند، اما انتظاری که از دستگاه‌های فرهنگی برای شرکت در این مسابقات داشتیم، بیش از این‌ بود و زمانی که می‌گوییم دستگاه فرهنگی، به این معنی است که تمامی دستگاه‌هایی که در حوزه فرهنگ کار می‌کنند، باید مشارکت داشته باشند.
رئیس سازمان دارالقرآن با عنوان این مطلب که دستگاه‌های فرهنگی کشور باید حضور جدی‌تری در مسابقات «تسنیم» داشته باشند، افزود: گله‌‌ای که در این زمینه داریم بیشتر به مسئولان برمی‌گردد و انتظار داشتیم که مسئولان دستگاه‌های فرهنگی از نظر تبلیغات و اطلاع‌رسانی اقدام جدی‌تری انجام دهند، البته این کار از سوی برخی دستگاه‌ها انجام نشد.

صدا و سیما استقبال چندانی از مسابقات «تسنیم» نکرد
وی ادامه داد: به طور مثال یکی از شرکت‌کنندگان ما صدا و سیما بود که این سازمان‌ با نزدیک به 10 هزار کارمند و ساختمان‌های متعدد و گسترده، استقبال چندانی از این مسابقات نداشتند که ما حدس می‌زنیم خیلی از کارمندان این سازمان حتی از برگزاری چنین مسابقاتی مطلع نشدند.
قره‌شیخ‌لو در ادامه عنوان کرد: هر چند که تیزر تبلیغاتی خود را نیز از صدا و سیما پخش کردیم، اما مسئولان صدا و سیما علاوه بر این تیزر، باید حداقل پوسترهای تبلیغاتی مسابقات را در ساختمان‌های صدا و سیما نصب می‌کردند تا کارکنان ببینند؛ انتظار داشتیم که دستگاه‌های فرهنگی در حوزه اطلاع‌رسانی و تبلیغ و تشویق اقدامات بیشتری انجام دهند.

بنیاد شهید در بحث اطلاع‌رسانی خوب کار کرد
وی یادآور شد: به طور مثال بنیاد شهید و امور ایثارگران از جمله سازمان‌هایی بود که در بحث اطلاع‌رسانی و تبلیغ خیلی خوب کار کرد و حتی پس از برگزاری مسابقات نیز طی مراسمی از برگزیدگان استانی خود تجلیل کرد که همین امر موجب می‌شود تا انگیزه بیشتری برای شرکت کارکنان در چنین مسابقاتی ایجاد شود.
رئیس سازمان دارالقرآن با اشاره به برگزاری مراسم افتتاحیه مسابقات «تسنیم و تلاوت» گفت: در مراسم امسال نیز مسئولان و مدیران دستگاه‌های فرهنگی کشور که از مشارکت‌کنندگان در مسابقات قرآنی «تسنیم» بودند، حضور کم‌ رنگی داشتند و همانند سال گذشته که مراسم افتتاحیه مسابقات «تسنیم» بدون حضور مسئولان فرهنگی و قرآنی برگزار شد، در مراسم امسال نیز مسئولان فرهنگی استقبال چندانی نداشتند.

مسئولان قرآنی برای فعالیت‌های قرآنی ارزش قائل شوند
وی ادامه داد: این خیلی بد است که یک کار و فعالیت قرآنی بدون حضور مسئولان فرهنگی و قرآنی انجام شود و مسئولان ما باید به فعالیت‌های قرآنی ارزش قائل شوند، امیدواریم برای سال آینده وضعیت بهتر شود.
یادآور می‌شود، مسابقات قرآن «تسنیم و تلاوت» از اول اسفندماه در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی آغاز شده و دوم اسفندماه با تجلیل از برگزیدگان خود در قالب مراسم تکریم چهره‌های قرآنی به کار خود پایان داد.

captcha