آیین‌نامه داوری وجه تمایز مسابقات قرآن ایران و اردن است
کد خبر: 1403113
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۸
الهام حسین‌زاده در گفت‌و‌گو با ایکنا:

آیین‌نامه داوری وجه تمایز مسابقات قرآن ایران و اردن است

گروه بین‌الملل: بانوی ایرانی شرکت‌کننده در مسابقات بین‌المللی قرآن اردن گفت: در مسابقات ایران آیین‌نامه داوری مشخصی وجود دارد و شرکت‌کنندگان از نحوه امتیاز‌دهی به اجراهای خود آگاه هستند، این در حالی است که آیین‌نامه داوری مدون و مشخصی در رقابت‌های قرآنی اردن وجود ندارد.

الهام حسین‌زاده، نماینده کشورمان در رشته حفظ 20 جزء نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن «الهاشمی» اردن که در حال حاضر در این کشور به سر می‌برد، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ضمن بیان این مطلب خود را این گونه معرفی کرد: در سال 1369 در شهرستان «استهبان» استان فارس متولد شدم و در سال 83 با حضور در مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی «بیت‌الاحزان» فارس شروع به حفظ قرآن کردم و طی یک سال توانستم کل قرآن را حفظ کنم و در حال حاضر در رشته کامپیوتر دانشگاه «فسا» مشغول تحصیل هستم.
وی در ادامه با مقایسه مسابقات بین‌المللی قرآن اردن با مسابقات بین‌المللی قرآن کشورمان گفت: سطح مسابقات قرآن نسبت به رقابت‌های قرآنی کشورمان ضعیف‌تر است، در مسابقات ایران آیین‌نامه داوری مشخصی وجود دارد و شرکت‌کنندگان از نحوه امتیاز‌دهی به اجراهای خود آگاه هستند، این در حالی است که نحوه داوری در مسابقات بین‌المللی قرآن اردن مشخص نیست و آیین‌نامه مدونی در این زمینه وجود ندارد.
الهام حسین‌زاده در ادامه درباره روند نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ویژه بانوان در اردن افزود: 35 کشور عربی و اسلامی در این مسابقات حضور یافته‌اند و رشته حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء و حفظ کل با تفسیر از رشته‌های این رقابت‌ها است.
از رقابت در مسابقات قرآن اردن راضی هستم
حسین‌زاده ضمن ابراز رضایت از رقابت خود در مسابقات بین‌المللی قرآن اردن تصریح کرد: من روز پنج‌شنبه، 11 اردیبهشت، در برابر کمیته داوری مسابقات حاضر شدم و به سؤالات داوران پاسخ دادم و از مسابقه‌ای که دادم، راضی هستم.
همدلی بین شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآن اردن جالب توجه است
این حافظ قرآن برجسته کشورمان نکته جالب توجه در مسابقات بین‌المللی قرآن اردن را ظهور وحدت و همدلی بین شرکت‌کنندگان دانست و تأکید کرد: در این رقابت‌ها حافظان قرآن از کشورهای مختلف حضور دارند، اما با وجود تعدد کشورها، وحدت و همدلی خوبی بین آنان دیده می‌شود که در نوع خود جالب توجه است.
الهام حسین‌زاده درباره نحوه رقابت‌ کشورهای شرکت‌کننده در مسابقات قرآن اردن گفت: به نظر من نماینده الجزایر در این دوره از مسابقات بسیار خوب ظاهر شد و نمایندگان دیگر کشورها نیز تقریبا در یک سطح بودند.
نهمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ، قرائت و تفسیر قرآن «الهاشمی» ویژه بانوان در اردن 10 اردیبهشت، با حضور هایل عبدالحفیظ داود، وزیر اوقاف، امور و مقدسات اسلامی اردن در سالن اجتماعات مسجد شهید «ملک مؤسس عبدالله بن‌الحسین» این کشور آغاز شد.
آخرین گروه از شرکت‌کنندگان در این مسابقات دیروز، 14 اردیبهشت، به سؤالات کمیته داوری رقابت‌ها پاسخ دادند.

captcha