برگزیدگان مرحله شهرستانی مسابقات قرآن دستگاه قضایی حوزه اراک معرفی شدند
کد خبر: 1421703
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۱

برگزیدگان مرحله شهرستانی مسابقات قرآن دستگاه قضایی حوزه اراک معرفی شدند

گروه فعالیت‌های قرآنی: برگزیدگان مرحله شهرستانی دومین دوره مسابقات قرآن دستگاه قضایی حوزه اراک معرفی شدند.

مهدی آقاباقری، معاون فرهنگی اداره‌کل دادگستری استان مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، اظهار کرد: با توجه به هجمه سنگین دشمنان در راستای ضربه وارد کردن به فرهنگ ناب اسلامی توسعه مفاهیم قرآنی امری لازم اجتناب‌ناپذیر و ضروری ارزیابی می‌شود.

وی به برگزاری دومین دوره برگزاری مسابقات سراسری قرآن ویژه کارکنان دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: این دوره از مسابقات در سال گذشته ویژه برادران برگزار شد؛ اما امسال به‌دلیل علاقه‌مندی و استقبال در هر دو گروه برگزار شد.

آقاباقری با اشاره به اینکه مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات پنج‌شنبه، 29 خرداد به‌صورت همزمان در چهار شهرستان‌ اراک، خنداب، محلات و ساوه برگزار با حضور 162 متسابق برگزار شد، گفت: این دوره از مسابقات مانند سال گذشته در مراحل چهارگانه شهرستانی، استانی، منطقه‌ای و کشوری برگزار می‌شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: این دوره از مسابقات در قالب رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، مفاهیم و حفظ با 5 زیرشاخه حفظ کل، حفظ 2 جزء، 5 جزء، 10 و 15 جزء برگزار شد.

آقاباقری در‌خصوص نفرات برتر حوزه اراک با زیرشاخه‌های شهرستان‌های اراک، فراهان، آشتیان، شازند و تفرش این دوره از مسابقات گفت: امیرحسین علیمردان، حمیدرضا کریمی، مهدی خلیلی، ابوالفضل خسروی‌نیا، سعید نجفی، مجید قدیریان، محمدرضا عدالت‌خواه و عباس داودی در رشته درک مفاهیم و تفسیر حائز امتیاز لازم شدند.

وی معصومه بیات، عفت اکبری، صدیقه فرامرزی، فریبا عبداللهی، مریم سلیمانی، حبیبه نوروزی، لیلا غفاری و نسرین محسنی را برگزیدگان بخش بانوان درک مفاهیم و تفسیر کلام‌‌الله معرفی کرد.
آقاباقری منتخبان برتر رشته قرائت ترتیل را به ترتیب رتبه مجید قدیریان، سید مهدی قریشی و ابوالفضل مجدد خواند و اضافه کرد: در رشته قرائت ترتیل در بخش بانوان زهره یساولی، مریم سلیمانی و زهرا یساولی حائز مقام های اول تا سوم شدند.

وی با بیان اینکه در رشته قرائت تحقیق آقایان مرتضی رحیمی‌مقدم، محمدرضا پوراسماعیل و مجتبی شهرجردی رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند، گفت: سعید نجفی در رشته حفظ 15 جزء و امیر‌حسید علیمردان و صفدر ابراهیمی‌بانی در رشته حفظ 5 جزء به مرحله استانی راه یافتند.

آقاباقری افزود: طیبه ابراهیمی در رشته حفظ کل و حبیبه ابراهیمی در رشته حفظ 5 جزء حائز رتبه برتر شده و به مرحله استانی راه یافتند.

معاون فرهنگی دادگستری کل استان در پایان، اظهار کرد: مرحله استانی مسابقات قرآن در این سازمان ویژه بانوان و آقایان مرداد‌‌ سال‌ جاری برگزار می‌شود.

captcha