زنگ قرآن در مدارس استان مرکزی نواخته می‌شود
کد خبر: 4212334
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۶
به مناسبت هفته معلم

زنگ قرآن در مدارس استان مرکزی نواخته می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی اعلام کرد: زنگ قرآن در مدارس ابتدایی استان نواخته و محافل انس با قرآن در دارالقرآن‌ها برگزار خواهد شد.

حسین مولوی، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حسین مولوی، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی، امروز، 6 اردیبهشت، در نشست مطبوعاتی که به منظور تشریح برنامه‌های بزرگداشت مقام معلم در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد، ضمن نکوداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری، بیان کرد: نقش رسانه در مرجعیت‌بخشی دوباره به مقام معلم در جامعه بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه نقش معلمان در جامعه جدی، پذیرفته شده و اثرگذار است، تصریح کرد: براساس آخرین آمار اعلام شده در نظرسنجی مردمی، معلمان همچنان مورد اعتماد عموم بوده و جزو معتمدترین‌ها محسوب می‌شوند. این مهم باید مورد توجه رسانه باشد تا مرجعیت این قشر در جامعه را حفظ کرده و افزایش دهد.

مولوی به تشریح ویژه‌برنامه‌های هفته معلم در استان پرداخت و اظهار کرد: امسال برای اولین بار فراخوان پویش انتخاب «معلم ماندگار» در استان اعلام شد. در راستای اجرای این طرح معلمان اثرگذار با ویژگی‌های خاص از سوی مردم معرفی و مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اعزام 45 نفر از معلمان استان محضر مقام معظم رهبری، دیدار معلمان و فرهنگیان با نماینده ولی‌فقیه و ائمه جمعه در شهرستان‌ها، دیدار معلمان نمونه با رئیس جمهور، تجلیل از 45 معلم نمونه شهرستانی و سه معلم نمونه استانی، برگزاری شورای آموزش و پرورش با محوریت بزرگداشت هفته معلم را از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در این هفته بیان کرد.

مولوی نواخته شدن زنگ سپاس معلم در مدارس استان، نواخته شدن زنگ قرآن در مدارس ابتدایی، برپایی محفل انس با قرآن را از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده بیان کرد و افزود: استان مرکزی دارای 15 منطقه آموزشی است که در هر منطقه برنامه‌ای ویژه بزرگداشت مقام معلم و تقدیر از معلمان بازنشسته برگزار می‌شود.

وی از برگزاری جشنواره عکس مدرسه صمصامی در این هفته خبر داد و گفت: این طرح به عنوان طرحی نمادین در سطح کشور برگزار خواهد شد و قطعاً برای سال آینده این طرح با برنامه و ساز و کاری بهتر در سطح ملی برگزار خواهد شد.

مولوی با بیان این مطلب که 17 هزار معلم در پایه و مقاطع مختلف در 2 هزار مدرسه مشغول به خدمت‌رسانی هستند، به اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان اشاره و ادامه داد: اجرای این طرح از سال 92 مطرح شد. در سال 94 قانون را در طرح بسیار کوچک اجرا و مبلغی به حقوق معلمان در قالب این طرح اضافه شد و پس از مدتی متوجه شدیم رتبه‌بندی نیست. این طرح راکد ماند تا دولت سیزدهم و به محض ورود وزیر جدید در سال 1400 بحث رتبه‌بندی به عنوان یکی از بزرگترین دستاوردهای نظام آموزش و پرورش مورد توجه قرار گرفت. مدارک بارگذاری شده نزدیک به یک میلیون نفر مورد ارزیابی قرار گرفت و در سال 1401 رتبه‌بندی انجام و تقریباً بیش از 70 درصد معلمان به نوعی رتبه‌ای را کسب کردند. تعدادی نسبت به رتبه‌بندی معترض بودند که اعتراض‌ها نیز مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت. در آبان سال 1402 پرونده رتبه‌بندی با کمترین اعتراض بسته شد.

وی در خصوص رفع مشکل کمبود معلم در مدارس نیز تصریح کرد: با توجه به تدابیر اتخاذ شده در استخدام‌ها  حرکت تقویم کاری به جلو در ابتدای سال تحصیلی آینده، چالش این حوزه کاهش یافته و مشکل چندانی در حوزه کمبود معلم نداشته باشیم‌.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در پایان بیلان کرد: در سه سال گذشته حذف مدارس کانکسی بالای 10 نفر از افتخارات دولت مردمی است. قرار بر این است مدارس کانکسی با دانش‌آموزان کمتر از ۱۰ نفر نیز جمع‌آوری شوند. همچنین 10 هزار و پانصد نفر از اسکان فرهنگیان استفاده کردند.

انتهای پیام
captcha