ماه رمضان؛ ماه پیوند و اشاعه مساوات و عدالت در جامعه ‌
کد خبر: 1428532
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲
امام جمعه دلیجان اظهار کرد:

ماه رمضان؛ ماه پیوند و اشاعه مساوات و عدالت در جامعه ‌

گروه اجتماعی: ‌باید پیوند بیشتر با مساجد، همدردی با محرومان، اشاعه مساوات و عدالت در جامعه و افزایش صبر و تحمل را از برنامه‌های خود در ماه مبارک رمضان بدانیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)‌از استان مرکزی، حجت‌الاسلام غلامرضا نیشابوری، امام جمعه دلیجان، 19 تیر در جلسه درس اخلاق مدیران که در این شهرستان برگزار شد، ضمن اشاره به آیات و روایات در ارتباط با ماه رمضان، گفت: این ماه پربرکت ماه فرصت‌ها و جبران کم‌کاری‌هاست.

وی با تأکید بر اینکه مدیران باید آگاه باشند که از این ماه به‌نحو مطلوب در جهت جبران فرصت‌های از بین رفته استفاده کنند، اظهار کرد: خداوند متعال در این ماه هفت فرصت بزرگ را در اختیار انسان قرار داده است که اولین آن آمادگی شرایط برای آشتی با خداوند است.

حجت‌الاسلام نیشابوری ادامه داد: در گام‌های بعدی باید از فرصت به‌دست آمده برای توبه و طلب مغفرت به درگاه خداوند استفاده کنیم؛ چراکه این ماه عزیز راهی برای بازگشت به‌سوی درگاه احدیت است؛ لذا بر ما لازم است از اینگونه فرصت‌هایی که در اختیار ما قررا داده شده است نهایت بهره را ببریم.

این مقام مسئول اظهار کرد: باید ماه رمضان را فرصتی برای تقویت اراده و انس با قرآن بدانیم که در روایات نیز بسیار به آن سفارش شده است، چنانچه پیامبر اکرم(ص) فرمودند؛ «هرکس در این ماه یک آیه بخواند مثل این است که قرآن را یک بار ختم کرده است».

وی با اشاره به اینکه ماه رمضان ماه بهار قرآن است و در توجه به این سفارشات باید تلاش کنیم، افزود: باید در این ماه شریف به آیات قرآن تدبر و تفکر داشته باشیم و از مفاهیم والای حاصل از این تدبر، در زندگی خود استفاده کنیم و این امر نیازمند همت و اراده شما مدیران زحمتکش شهرستان است.

امام جمعه دلیجان در پایان تأکید کرد: علاوه بر فرصت‌هایی که در این ماه سفارش شده باید برنامه‌ریزی و مدیریت زمان را نیز مورد توجه قرار دهیم، از جمله باید پیوند بیشتر با مساجد، همدردی با محرومان، اشاعه مساوات و عدالت در جامعه و افزایش صبر و تحمل را از برنامه‌های خود در ماه مبارک رمضان بدانیم.

captcha