سلطه‌ستیزی نظام جمهوری اسلامی معادلات نظام استکبار را تغییر داده است
کد خبر: 1436746
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۲
زاکانی:

سلطه‌ستیزی نظام جمهوری اسلامی معادلات نظام استکبار را تغییر داده است

گروه اجتماعی: منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سلطه‌ستیزی نظام جمهوری اسلامی، معادلات نظام سلطه در جهان را تغییر داده است، عنوان کرد: حمایت از مقاومت در برابر استکبار، نظام سلطه را با چالش روبرو کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، علیرضا زاکانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز، 15مردادماه، در ششمین دوره طرح ولایت خط امام که در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد با بیان اینکه رمز ماندگاری و رستگاری انسان، بصیرت است، اظهار کرد: بی‌توجهی به بصیرت‌، انسان را در اتخاذ تدابیر و همچنین موضع و راهبرد، دچار اشتباه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌ها و برجستگی‌های تفکر بسیجی، اعتقاد به ولایت‌فقیه است، عنوان کرد: دانشجوی بسیجی باید خود را به سلاح بصیرت برآمده از ولایت‌فقیه مجهز کند تا بتواند نقش صحیح خود را در حوادث و بحران‌های پیش‌رو به خوبی ایفا کند.

زاکانی با اشاره به ارکان عمده و اصلی بصیرت در انسان، ادامه داد: شناخت دوست و دشمن و شناسایی نقشه‌ها، عناصر و اجزای دشمن از فاکتورهای بصیرت است که اگر انسان از آن بهره نبرده باشد در انتخاب مواضع صحیح با مشکل روبرو خواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یکی از دیگر فاکتورهای بصیرت را داشتن ایده‌، تفکر و راهبرد کارآمد برای مقابله با سیاست‌های دشمن دانست و افزود: مواضع جمهوری اسلامی در طول انقلاب اسلامی برگرفته از بصیرت بوده است.

اسلام برآمده از تفکر انقلاب اسلامی تنها جریان ایستاده در برابر استکبار است

این نماینده مجلس با اشاره به بحران‌های پیش‌روی نظام سلطه، این مشکلات را بر گرفته از بصیرت امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و تأکید کرد: اتخاذ سیاست‌های اصولی از سوی جمهوری اسلامی به عاملی برای به چالش کشاندن مواضع استکبار و ضعف آنان تبدیل شده است.

زاکانی گفت: رویکرد سلطه‌ستیزی نظام اسلامی و حمایت از عناصر مقاومت در مقابل جریان استکباری، تغییر معادلات جهانی را به دنبال داشته است.

وی اسلام برآمده از تفکر انقلاب اسلامی را قدرتمندتر از هر زمان و تنها جریان ایستاده در برابر استکبار دانست و با تأکید بر اینکه دشمن تمام توان خود را برای تضعیف انقلاب اسلامی به‌کار بسته است، گفت: نفوذ دشمن در برخی جریان‌های ضعیف به ظاهر اسلامی باعث شده تا این جریانات، دست‌نشانده و پیاده کننده سیاست‌های نظام سلطه باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی سیاست دشمن در تقابل با نظام اسلامی را ایجاد تمدنی برای ضربه زدن به اسلام ناب دانست و یادآور شد: با نگاهی ساده به شکل‌گیری جریانات متععد تکفیری در سوریه و عراق به راحتی می‌توان فهمید که هدف اصلی این جریانات، مبارزه با مبانی انقلاب اسلامی است.

زاکانی با اشاره به دستاوردهای جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی، ادامه داد: حرکت روبه رشد ملت ایران نظام سلطه را دچار انفعال کرده و آنان را مجبور کرده تا برای برون رفت از این وضعیت دست به هر اقدامی بزنند.

وی در پایان با اشاره به ویژگی‌های جوان بسیجی و دانشجوی بسیجی، تأکید کرد: گوش به فرمان بودن فرمایشات رهبری، جذب حداکثری دوستداران نظام اسلامی، تلاش برای دفع حداقلی و استفاده از سلایق مختلف برای پیشبرد منافع کشور از خصوصیات دانشجوی بسیجی است.

captcha