اردوی حیات طیبه گامی جهت تحقق سند تحول بنیادین به شمار می‌رود
کد خبر: 1442075
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲
حسینی:

اردوی حیات طیبه گامی جهت تحقق سند تحول بنیادین به شمار می‌رود

گروه اجتماعی: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه این اردو گامی جهت تحقق سند تحول بنیادین به شمار می‌رود، گفت: در این سند هدف‌گذاری شده است تا انسان‌ها به حیات طیبه دست پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، سیدجواد حسینی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی صبح امروز، اول شهریور ماه در افتتاحیه اردوی معرفتی ـ فرهنگی حیات طیبه در بخش پسران که با حضور دانشجومعلمان نخبه و فعال فرهنگی دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور در مشهد برگزار شد، ضمن خیر مقدم به دانشجویان  پسر شرکت‌کننده در اردوی معرفتی ـ فرهنگی حیات طیبه گفت: امیدواریم از این اردو بهره کافی را ببرید زیرا این اردو به خاطر تجارب اردوی بخش بانوان از موفقیت و کیفیت برتری همراه خواهد بود.

حسینی با اشاره به شروع هفته دولت و سالروز شهادت شهیدان رجائی و باهنر اظهار کرد: این دو شهید الگوی مدیریت و معلان در آموزش و پرورش هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه این اردو گامی جهت تحقق سند تحول بنیادین به شمار می‌رود، اظهار کرد: در این سند هدف‌گذاری شده است تا انسان‌ها به حیات طیبه دست پیدا کنند.

وی با اشاره به این مطلب که این اردو کمک می‌کند تا ساحت‌های شش‌گانه که در سند تحول بنیادین برای رسیدن به حیات طیبه عنوان شده است دست پیدا کنیم، تأکید کرد: ما باید با اجرای برنامه‌های خود بتوانیم در رساندن دانشجویان به معلمان در حوزه‌های متفاوت و رشد آن‌ها کمک کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه انسان امروز تک‌ساحتی است، ابراز کرد: نسل ما که درگیر مبارزه با فعالیت‌های جهادی و انقلابی بود، در بعضی از حوزه‌های سند تحول بنیادین دچار مشکل شده است.

وی با اشاره به این مطلب که دانشجومعلمان باید دارای اخلاق اسلامی باشند، بیان کرد: دانشجوی معتقد اهل بیت(ع) نیز باید اخلاقی و ارزشی عمل کند.

حسینی ابراز کرد: ما باید دانش‌آموزان و دانشجویان خود را بر تمام عرصه‌های سند تحول بنیادین آماده کنیم که این اردو می‌تواند در این زمینه نقش موثری را ایفا کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه ایران کشوری است کثیرالملت، عنوان کرد: خوشبختانه دو عنصر فرهنگی در مشهدالرضا وجود دارد، اولی مضجع حرم رضوی است که بیانگر فرهنگ غنی معارف اسلامی بوده و دیگری آرامگاه فردوسی که بیانگر فرهنگ غنی ایرانی است.

وی یادآور شد: ما باید در فضای مجازی  و در عرصه دانشجوی نخبه فرهنگی و هنری شبکه اجتماعی شکل بگیرد و آن‌ها بتوانند در عرصه‌های مجازی نیز ارتباطات و تجارب خود را تبادل کنند و به رشد بیشتری برسند.

captcha