معرفی گروه تواشيح «فدك‌الزهراء(س)»، رتبه اول بيست وهشتمين دوره مسابقات قرآن اوقاف
کد خبر: 1490740
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۶:۰۵

معرفی گروه تواشيح «فدك‌الزهراء(س)»، رتبه اول بيست وهشتمين دوره مسابقات قرآن اوقاف

گروه فعاليت‌های قرآنی: گروه تواشيح «فدك‌الزهراء (س)» مشهد يكی از گروه‌های تواشيح ممتاز كشور است، كه توانست رتبه اول بيست وهشتمين دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف در قزوين را از آن خود كند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، اين گروه در سال 1374 به همت تعدادی از جوانان علاقه‌مند در مشهد راه‌اندازی‌شد و در طول اين سال‌ها، كارنامه درخشانی از خود برجای گذاشته‌است.
گروه تواشيح «فدك‌الزهرا(س)»، در سال 1375 در مسابقات سراسری هلال احمر و در سال 1379 در مسابقات سراسری هم‌خوانی و تواشيح صدا وسيما رتبه نخست را به‌دست‌ آورد.
رتبه دوم مسابقات سراسری «ثامن الائمه(ع)» اصفهان در سال 84 و رتبه‌های اول و دوم مسابقات اوقاف مشهد و خراسان در سال‌های پياپی از جمله ديگر افتخارات اين گروه تواشيح است.
گروه تواشيح فدك الزهراء(س)، در سال 1381 به عنوان گروه برگزيده كشوری به حج تمتع اعزام‌شد و تاكنون جهت تبليغ و اجرای برنامه به كشور‌های پاكستان، افغانستان، امارات متحده عربی، سوريه و عربستان سفر كرده‌است.
مهدی رضايی، محمدجواد كاشفی، سعيد بيژنی، هادی رضايی و مهدی غفوريان پنج عضو اين گروه را تشكيل می‌دهند. واين گروه زير نظر مهدی رضايی اداره می‌شود.
گروه تواشيح مذكور در بيست وهشتمين دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف با اجرای هم‌خوانی و تواشيح در وصف حضرت فاطمه(س)، توانست تحسين مخاطبان به ويژه استاد عباس سليمی از قاريان، داوران بين‌المللی وپيش‌كسوت قرآن كشور را برانگيزد.
لحن و آهنگ اين اجرا توسط «بيژن سعيدی» تهيه و تنظيم و شعر آن نيز از ديوان «كمپانی‌اصفهانی» انتخاب‌شده‌بود.
captcha