حزب اسلام جمهوری آذربايجان حركت نظاميان وابسته به آمريكا در ربودن دبيردوم سفارت ايران در بغداد را محكوم كرد
کد خبر: 1524557
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۲:۱۵

حزب اسلام جمهوری آذربايجان حركت نظاميان وابسته به آمريكا در ربودن دبيردوم سفارت ايران در بغداد را محكوم كرد

گروه اجتماعی: معاون امور تشكيلاتی حزب اسلام جمهوری آذربايجان، حركت‌های غيرقانونی نظاميان آمريكايی در عراق و بخصوص اقدام نظاميان وابسته به آمريكا در ربودن دبيردوم سفارت جمهوری اسلامی ايران در بغداد را به شدت محكوم و تأكيد كرد اين حركت بطور آشكار مغاير با اصول كنوانسيون وين است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)شعبه باكو، «حاج‌واقف عبدالله‌اف» در تماس با دفتر صداوسيما در باكو تأكيد كرد: آمريكا در پی اقدام غيرقانونی خود در حمله به كنسولگری جمهوری اسلامی ايران در اربيل عراق و ربودن ديپلمات‌های ايرانی در اين شهر، به نقض آشكار قوانين و تضييع حقوق بين‌الملل پرداخته و در بغداد، پايتخت عراق نيز يكی ديگر از ديپلمات‌های ايرانی را ربوده‌است.
معاون حزب اسلام جمهوری آذربايجان افزود: آمريكايی‌ها و عواملشان در پی حركت‌های خود در سال‌های گذشته در زمينه ناامن كردن عراق برای زوار ايرانی عتبات عاليات و ربودن شماری از زوار ايرانی، اكنون به مرحله ربودن ديپلمات‌ها و مقامات رسمی ايرانی قدم گذاشته‌اند كه تمامی اين‌ها نشانه درماندگی و استيصال دولت آمريكاست كه در باتلاق عراق گير افتاده است.
«حاج واقف عبدالله‌اف» افزود: آمريكا در حالی اين حركت‌های آشكار ضدقانونی و ضدبشری را انجام می‌دهد و به كشتار وحشيانه مردم بی‌گناه عراق می‌پردازد كه خود را ظاهراً مهد دموكراسی و حقوق بشر در دنيا قلمداد می‌كند.
معاون حزب اسلام جمهوری آذربايجان همچنين بر حمايت قاطع اين حزب از توصيه‌ها‌ی علمای اسلام و رهبر معظم انقلاب اسلامی به مسلمانان دنيا و بخصوص شيعيان و اهل تسنن عراق مبنی بر هشياری در مقابل توطئه‌های آمريكا و صهيونيسم برای ايجاد تفرقه و تجزيه عراق تأكيد كرد و گفت: اكنون زيان‌بار بودن سياست‌های آمريكا در عراق برای مردم آمريكا و روشنفكران و حتی بسياری از ژنرال‌های مخالف سياست‌های بوش در آمريكا نيز روشن شده است و مخالفت‌های ابراز شده با جنگ‌طلبی‌های جرج بوش و هيأت حاكمه تحت رهبری وی در آمريكا نيز نشان‌دهنده اين واقعيت است.
«حاج‌واقف عبدالله‌اف» تأكيد كرد، حزب اسلام جمهوری آذربايجان قاطعانه از آمريكا می‌خواهد كه به اين قبيل حركت‌های ضدقانونی و همچنين ربودن و شكنجه ديپلمات‌های ايرانی در عراق پايان دهد و ديپلمات‌های ربوده شده در اربيل و بغداد را آزاد كند.
captcha