مجموعه توحيد ذاتی، صفاتی و افعالی در سوره توحيد خلاصه شده است
کد خبر: 1672211
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۲:۴۶

مجموعه توحيد ذاتی، صفاتی و افعالی در سوره توحيد خلاصه شده است

گروه فرهنگ و هنر: سوره توحيد شناسنامه خداوند است و مجموعه توحيد ذاتی، صفاتی و افعالی در سوره توحيد خلاصه شده است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه خراسان رضوی، «محمدعلی انصاری»، مفسر قرآن، روز گذشته ششم مردادماه، در همايش فرهنگی آموزشی انديشه‌های آسمانی سخنرانی می‌كرد به انحرافاتی چون چند خدايی و تجسم خدا به شكل و ابعاد مختلف اشاره كرده و گفت: حتی در طول تاريخ برخی از اديان در شناخت خدا نيز دچار تحريف می شدند.
وی بهترين راهكار اجمالی معرفت خدا در قرآن كريم را سوره توحيد دانست و خاطرنشان كرد: سوره توحيد شناسنامه خداوند است و حتی در روايات آمده كه ارزش قرائت سه مرتبه سوره توحيد به اندازه قرائت يك دور قرآن مجيد است.
اين مفسر قرآن افزود: مجموعه توحيد ذاتی، صفاتی و افعالی در سوره توحيد خلاصه شده است.
وی با اشاره به دعای جوشن كبير گفت: آسمان پهنه آيات الهی است و زمين جلوه‌گاه آن است، ارزش هر چيزی به مالك آن مرتبط است و ارزش زمين و آسمان از آن خداوند است و اعتبار آن ارتباط الهی است.
محمدعلی انصاری با اشاره به اينكه در قرآن مفهوم انسان در چهار رده تقسيم‌بندی شده است، گفت: پيشينه انسان، آينده انسان، ماهيت و وظايف و توانمندی انسان در قرآن كريم جلوه‌گری می‌كند.
وی درباره آينده انسان اذعان كرد: انسان با اين هدف خلق شد تا بتواند با حضرت ابديت هم‌خانه شود.
اين مفسر قرآن توانمندی‌ها و مشكلات انسان را مورد تأكيد قرار داد و گفت: انسان هميشه در حال نوسازی و نوسان و بی‌قراری است و تنها با ذكر خداست كه بی‌قراری‌اش آرامش می‌يابد.
وی به آيه امانت در سوره احزاب اشاره كرد و گفت: در اين آيه هم مدح و هم ذم انسان مطرح شده است.
captcha