چگونگی دفاع از ارزش‌های دینی در زیارت عاشورا به تصویر کشیده شده است
کد خبر: 2623507
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰
رئیس اداره تبلیغات اسلامی تفرش:

چگونگی دفاع از ارزش‌های دینی در زیارت عاشورا به تصویر کشیده شده است

گروه اجتماعی: امام‌ حسین(ع) در همه اعصار الگویی ارزشمند در دفاع از دین خدا و حقانیت این دین است؛ لذا چگونگی دفاع از اسلام و ارزش‌های دینی به‌خوبی در زیارت عاشورا به تصویر کشیده شده است .

حجت‌الاسلام‌میثم فیروزجایی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی تفرش در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: زیارت عاشورا یکی از باارزش‌ترین زیارت نامه‌هایی است که از ائمه اطهار(ع) به دست شیعیان رسیده است.

وی با بیان اینکه زیارت عاشورا از احادیث قدسی است، اظهار کرد: از این‌رو قرائت این زیارت برکات فراوانی را به‌دنبال دارد و به تجربه نیز ثابت شده که قرائت این زیارتنامه در گرفتاری‌ها و سختی‌ها بسیار کارگشاست.

حجت‌الاسلام‌ فیروزجایی افزود: ائمه اطهار(ع) به‌ویژه وجود نورانی امام صادق(ع) تأکید فراوانی به قرائت زیارت عاشورا داشته‌اند و فرموده‌اند: «شیعیان قرائت زیارت عاشورا را نباید ترک کنند».

وی با اشاره به اینکه بیان کرد: یکی از مهم‌ترین درس‌هایی که زیارت عاشورا به همراه دارد این است که یک انسان می‌تواند با تقدیم خون خود دین اسلام را زنده نگه دارد؛ بنابراین در زیارت عاشورا از امام‌ حسین(ع) به‌عنوان ثارالله یعنی منتقم خون خدا یاد شده است.

حقانیت دین در زیارت عاشورا به خوبی‌ نمایان است
حجت‌الاسلام فیروزجایی افزود: امام‌حسین(ع) در همه اعصار الگویی ارزشمند در دفاع از دین خدا و حقانیت این دین است؛ لذا چگونگی دفاع از اسلام و ارزش‌های دینی به خوبی در زیارت عاشورا به تصویر کشیده شده است.

وی عنوان کرد: امام‌ حسین(ع) از تمام هستی و دارایی‌های دنیوی مادی اعم از مال و فرزندان خود گذشت تا دین خدا همواره بر صفحه تاریخ ماندگار بماند و قیام کرد تا چهره واقعی دشمنان اسلام و معندان این دین را به همه بشناساند.

قرائت زیارت عاشورا؛ بهترین راه دشمن‌شناس
حجت‌الاسلام فیروزجایی بیان کرد: قرائت زیارت عاشورا بهترین راه دشمن‌شناسی است و سبب می‌شود که شیعیان با قائت این زیارتنامه با نوع شخصیت و ویژگی‌های دشمنان در همه ادوار آشنا شوند و به مقابله با آن‌ها برخیزند.

وی افزود: در این زیارت نامه برخی از دشمنان امام حسین(ع) که در واقعه عاشورا موجب به شهادت رسیدن ان حضرت شدند موجب لعن و نفرین قرار می‌گیرند؛ لذا شیعیان با قرائت زیارت عاشورا با ارتقاء بصیرت و بینش به چهره واقعی انسان‌هایی که با دین اسلام دشمنی می‌کنند واقف می‌شوند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تفرش در پایان، یادآور شد: قرائت زیارت عاشورا علاوه بر بصیرت‌افزایی مسلمانان نسبت به قیام امام‌حسین(ع) و اهداف والای آن حضرت در زندگی فردی و اجتماعی افراد نیز آثار و برکات فراوان دارد؛ حتی علمای دین راه درمان بسیاری از بیماری‌ها را در قرائت این زیارتنامه شریف می‌دانند.

captcha