جایگاه نماز در بازدارندگی از فساد اخلاقی بسیار ویژه است
کد خبر: 2625431
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۵

جایگاه نماز در بازدارندگی از فساد اخلاقی بسیار ویژه است

گروه اجتماعی: مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی مازندران با اشاره به نبود نمازخانه در شهرک‌ها و برخی دانشگاه‌ها عنوان کرد: جایگاه نماز در بازدارندگی از فساد اخلاقی بسیار ویژه است و مسئولان در ترویج مسائل فرهنگی و دینی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی ابراهیمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران امروز، سوم دی‌ماه در مراسم تجلیل از ادارات برتر در امر نماز گفت: امسال بیست و سومین اجلاسیه نماز در اهواز برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به اهمیت اعتقادی نماز و توصیه‌هایی که از ائمه(ع) به ما رسیده باید همه ما در ترویج این واجب الهی دغدغه داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تصریح کرد: برگزاری 50 گفتمان با محوریت نماز، برگزاری دوره آموزش آداب و اسرار نماز، اجرای طرح پله‌های آسمانی، برگزاری کارگاه آموزشی توانمندسازی خانواده، برگزاری دوره آموزشی تربیت مبلّغان و مروجان نماز از جمله اقدامات ستاد اقامه نماز مازندران بود.

وی با اشاره به اینکه کانون مساجد مازندران بیش از هزار نفر عضو دارد، افزود: در سال‌ جاری از شش دستگاه که توجه جدی در اقامه نماز داشتند تقدیر ویژه می‌شود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه با  دستگاه‌های اجرایی استان تفاهم نامه همکاری در امر نماز منعقد شد، اظهار کرد: این دستگاه‌‌ها با تعیین رابطین نماز ضمن نشر فرهنگ نماز و اقامه نماز در اول وقت و توجه به وقت نماز و ارزیابی نمازخانه و مسائل مربوط به آن را گزارش می‌دهند.

وی افزود: باید شورای اقامه نماز هر چه زودتر برگزار شود و در آن مباحثی درباره تولی‌گری مسجد و ناکافی بودن مساجد بین راهی استان و مباحث مربوط به تعمیر و نگهداری مساجد مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری عدم توجه به وقت نماز را نوعی وقاحت می‌داند همه ادارات 20 دقیقه اول وقت نماز را تعطیل و به نماز اختصاص دهند.

وی افزود: شهرداران و اعضای شورای شهر در پخش اذان به نحوی مدیریت کنند که اذان در تمام شهر پخش شود.

ابراهیمی با اشاره به نبود نمازخانه در شهرک‌ها و برخی دانشگاه‌ها عنوان کرد: جایگاه نماز در بازدارنگی فساد اخلاقی بسیار ویژه است و مسئولان در ترویج مسائل فرهنگی و دینی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

در پایان با حضور آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران و ربیع فلاح، اساندار مازندران از اداره‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شرکت گاز مازندران، اداره‌کل زندان‌های استان مازندران، مرکز صدا و سیمای مازندران، اداره‌کل تبلیغات اسلامی مازندران، شهرداری ساری، علوم پزشکی و خدمات درمانی مازندران، استانداری مازندران تقدیر شد.

captcha