انتقاد استاندار مازندران از وضعیت نامطلوب نمازخانه‌های بین راهی
کد خبر: 2625435
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۰

انتقاد استاندار مازندران از وضعیت نامطلوب نمازخانه‌های بین راهی

گروه اجتماعی: استاندار مازندران با انتقاد از وضعیت نمازخانه بین راهی و برخی از رستوران‌ها، اظهار کرد: وضعیت در برخی از این نمازخانه‌ها به‌گونه‌ای است که قابل تحمل نیست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران، ربیع فلاح جلودار، استاندار مازندران امروز، سوم دی‌ماه در مراسم تجلیل از ادارات برتر در امر نماز که در ساری برگزار شد، گفت: از وضعیت، کیفیت و حضور نمازخانه‌ها به‌ا‌ندازه‌ای که شعار می‌دهیم، نیست و تناسبی با جایگاه  مذهبی استان مازندران ندارد.

وی با اشاره به اینکه در حضور مدیران در نمازخانه‌ها مشکل جدی وجود دارد، افزود: رئیس ستاد اقامه نماز استان باید از وضعیت نمازخانه‌های استان ارزیابی داشته باشد و میزان مشارکت افرادی که تحت مدیریت یک دستگاه است را داشته باشد.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه حتی الامکان مدیران با توجه به همه دغدغه‌های کار و ماموریت‌ها نیمی از روزهای کاری را در نمازخانه ادارات حضور داشته باشند.

وی ساخت نمازخانه در زیرزمین را از چالش‌های اقامه نماز دانست و افزود: متأسفانه این اقدام سنتی از قبل بوده که هنوز ادامه دارد.

فلاح جلودار با انتقاد از وضعیت نمازخانه بین راهی استان، اظهارکرد: وضعیت در برخی از این نمازخانه‌ها به گونه‌ای است که قابل تحمل نبوده و باید تعارفات را کنار بگذاریم و به رفع این مسائل بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه چه فرهنگی بالاتر از نماز خواندن در نماز صبح  است، افزود: فرمانداران نماز صبح را در مساجد سطح  شهر اقامه کنند و همگام با آن بازدیدی نیز از نقاط مختلف شهر داشته باشند.

استاندار مازندران بیان کرد: مدیران کل باید مسائل نماز و پرداختن به نماز از دغدغه‌هایشان باشد و همه مدیران تا یک ماه آینده گزارشی کتبی از وضعیت نمازخانه و میزان مشارکت کارکنان همراه با توضیحات و علت استقبال یا عدم آن به استانداری ارایه کنند.

captcha