مهندسان کشور الگوی معماری ایرانی ـ اسلامی را به جهانیان معرفی کنند
کد خبر: 2890519
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷
رشیدیان:

مهندسان کشور الگوی معماری ایرانی ـ اسلامی را به جهانیان معرفی کنند

گروه اجتماعی: استاندار خراسان رضوی با اشاره به ضرورت هم‌خوانی مبلمان شهری اظهار کرد: مهندسان می‌توانند در چیدمان شهری به فرهنگ اسلامی ـ ایرانی توجه کرده و بر این اساس الگو و نمونه معماری ایرانی ـ اسلامی را به جهانیان معرفی کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی در مراسم بزرگداشت هفته مهندسی و بسیج مهندسین که صبح امروز، پنجم اسفندماه در ساختمان صبای مشهد برگزار شد، با بیان اینکه روز بزرگداشت مهندسی یادآور خدمات مهندسان است، گفت: شهدایی مانند شهید پورحسینی که از جامعه مهندسان بوده‌اند و در دفاع مقدس و دفاع از حرم حضرت زینب(س) به شهادت رسیده‌اند، از افتخارات جامعه مهندسی به شمار می‌روند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه تجربه‌ای که ما در حوزه جنگ و دفاع مقدس در بخش مهندسی داریم در واقع نتیجه ورود مهندسان در حوزه جنگ است، افزود: کسی که در مسئه خدمت‌رسانی به جامعه دنیا را ترک کند، از اجر شهید برخوردار می‌شود.

وی مهندس و مهندسی را ظرفیت‌هایی برای شناخت مسائل و موضوعات کاری، اشراف فنون، استفاده از نیروهای انسانی و طبیعی و تحلیل درست از کنش و واکنش برشمرد و ابراز کرد: خواجه‌نصیرالدین طوسی نقش بی‌بدیلی در جامعه داشته و باعث شده است توانمندی ما هیچ ‌گاه با بن‌بست مواجه نشود.

رشیدیان با تأکید بر اینکه مهندسان راه رشد و توسعه را می‌توانند هموار کنند، گفت: جوانان ما با استفاده از ظرفیت‌های طبیعی، مادی و انسانی می‌توانند با کلید مهندسی راه را برای پیشرفت جامعه باز کنند، از طرفی ثروت بی‌بدیلی مانند وجود مهندسان در جامعه داریم که فقط در استان‌ خراسان رضوی 35 هزار مهندس در حوزه‌های راه،‌ کشاورزی و معدن فعالیت می‌کنند.

وی گفت: توجه به فرهنگ ایرانی ـ اسلامی در جامعه مهندسی ضروری است، چراکه نقشی که مهندس در جامعه ایفا می‌کند یک نقش ماندگار است لذا مهندسان نیز باید به نقش خود در این مقطع تاریخی توجه داشته باشند و متناسب با شرایط فرهنگی، اجتماعی و تکنولوژی جدید عمل کنند.

استاندار خراسان رضوی مشخصه فرهنگی و تاریخی ملت ایران را معماری ایرانی ـ اسلامی دانست و عنوان کرد: هیچ‌کس نمی‌تواند هویت ایرانی ـ اسلامی را مانند جامعه مهندسی ثابت کند.

وی با اشاره به ضرورت هم‌خوانی مبلمان شهری اظهار کرد: مهندسان می‌توانند در چیدمان شهری به فرهنگ اسلامی ـ ایرانی توجه کنند و بر این اساس الگو و نمونه معماری ایرانی ـ اسلامی را به جهانیان معرفی کنند.

وی ادامه داد: مشهد قرار است در سال 2017 پایتخت فرهنگی جهان اسلام باشد لذا آنچه در این نام‌گذاری می‌تواند مورد توجه قرار گیرد، ساختمان‌های شهر است که باید با فرهنگ اسلامی مطابق باشد.

captcha