همایش «دست‌های مهربانی» در شاندیز برگزار شد
کد خبر: 2940434
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۷

همایش «دست‌های مهربانی» در شاندیز برگزار شد

گروه اجتماعی: همایش دست‌های مهربانی با هدف اجرای امینانه نیات واقفان و کمک به ایتام و مستمندان در موقوفه عبدالله رضوی شاندیز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، همایش دست‌های مهربانی با هدف اجرای امینانه نیات واقفان و کمک به ایتام و مستمندان 16 اسفندماه با قرائت کلام‌الله مجید در موقوفه عبدالله رضوی شاندیز آغاز شد، سپس حجت‌الاسلام محمدجعفر ماهرخسار، مداح اهل بیت(ع) به مداحی به‌مناسبت ایام سوگواری حضرت فاطمه(س) پرداخت.

در ادامه همایش دست‌های مهربانی، سید‌جواد حسینی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی یکی از دلایل برگزاری مراسم دست‌های مهربانی را قدردانی از مسئولان امر پرورش دانست و اظهار کرد: هدف اصلی آموزش و پرورش ارتقای کیفیت است یعنی امروز مطالبه مردم، رهبرمعظم انقلاب، رئیس جمهور و والدین، رشد کیفیت آموزش و پرورش نسبت به سال‌های گذشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: مشارکت همه اجزای مدرسه عبدالله رضوی در خدمت تعلیم و تربیت قرار گرفته است، بر این اساس هر دانش‌آموز علاوه بر نقش دانش‌آموز بودن یک نقش دیگر نیز دارد تا هماهنگی میان دانش‌آموزان در مدرسه اتفاق افتد.

حسینی با بیان اینکه مدرسه عبدالله رضوی، با مدیریت سعید ترک‌نژاد یک تحول بزرگ در نظام تعلیم و تربیت ایجاد کرده است، گفت: مدیریت پویا، مدرسه کارآمد و مدارس کیفی مهمترین ملاک‌های ما برای رتبه‌بندی مدارس است که مدرسه عبدالله رضوی تنها مدرسه‌ای است که توانسته در طرح مدیریت محور در سراسر کشور رتبه ممتاز را کسب کند.

وی به تنظیم 430 شاخص و 330 برنامه در قالب 40 کارگروه برنامه راهبردی و استراتژی طی تابستان امسال اشاره کرد و افزود: در این راستا برنامه ریزی مدارس راهنمایی و متوسطه را آماده کرده ایم که اکنون مدارس، برنامه‌ریزی عملیاتی دارند، هر چند برخی از مدارس کاستی‌هایی دارند اما از مدیران خواسته‌ایم ما را در این طرح یاری کنند تا این طرح به نظم و برنامه‌ای مدون برسد.

حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی نیز در این مراسم با اشاره به موضوع وقف و واقفان با گرایش ایتام و مستمندان اظهار کرد: موقوفه عبدالله رضوی و موقوفات دیگر که با نیت واقفان اداره می شود، فرصتی مناسبی برای کمک به نیازمندان واقعی جامعه است.

حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد با بیان اینکه امام خمینی(ره) برای همه انسان‌ها وظیفه مبارزه کردن را تعریف کرده‌اند، ادامه داد: امام با پرچمی که به نیروهای انقلاب داد توانست این عرصه را پیش ببرد، از طرفی مسئولیت هشت سال دفاع مقدس یکی دیگر از وظایفی بود که امام(ره) به جوانان انقلابی داد و مسئولیت‌های بزرگ و حقیقی را برای آنان تعریف کرد.

وی سومین مسئولیتی که امام(ره) به آحاد مردم به ویژه جوانان دادند را مسئولیت اجتماعی برشمرد و عنوان کرد: امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی تعداد زیادی نهاد تشکیل دادند که به هر کس یک وظیفه و مسئولیت انقلابی دادند تا این افراد بتوانند با چنین مسئولیت‌هایی یار و مددکار مردم باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه شرکت در طرح دست‌های مهربانی یک وظیفه اجتماعی است تا افرادی که مال و ثروت دارند، به این وظیفه اجتماعی عمل کنند، ابراز کرد: در این خصوص عبدالله رضوی توانست با پذیرش مسئولیت اجتماعی منشأ توفیقات زیادی شود.

وی با تأکید بر این که باید موقوف علیه را شناسایی کرده و مصداق واقعی موقوف علیه باید هیچ منافاتی با نیات واقف نداشته باشد، گفت: فرهنگ وقف باید تعالی و گسترش پیدا کند و از طرفی عمل به نیات وقف نیز در جامعه نهادینه شود.

یادآور می‌شود،‌ همایش دست‌های مهربانی گروه سرود مدرسه عبدالله رضوی میرزایی ناظر به اجرای سرود پرداختند و پایان نیز از مسئولان این مجموعه تقدیر شد.

captcha