شعرای مرثیه در سوگ بانوی دو عالم گردهم می‌آیند
کد خبر: 2979708
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۳
همزمان با ایام فاطمیه؛

شعرای مرثیه در سوگ بانوی دو عالم گردهم می‌آیند

گروه اجتماعی: همزمان با ایام فاطمیه آئین بزرگداشتی با حضور شعرای مرثیه در تبریز برگزار می‎شود تا آنان با اشعار حزین خود دل هر دردمندی را به عشق اهل بیت(ع) معطوف کرده و مظلومیت، مصائب و مناقب ایشان را یادآوری کنند و نگذارند گرد و غبار فراموشی موجب کمرنگ شدن این سوز و گداز شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، حسین آذرنیا، مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز روز گذشته، 22 اسفند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به منظور ادای دین به بانوی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا(س) و به حرمت شعرای گرانقدری که عمر خود را وقف سرایش اشعاری در معرفی و نعت خاندان نبوت و مرثیه هایی در سوگ ایشان کرده‌اند، گردهم‎‏آیی و آئین بزرگداشتی ترتیب داده شده که با حضور شعرای مرثیه برگزار خواهد شد.

وی افزود: این بزرگداشت به منظور قدردانی از شعرایی است که تلاش کرده‌اند با اشعار حزین خود دل هر دردمندی را به عشق اهل بیت(ع) معطوف کرده و مظلومیت، مصائب و مناقب ایشان را یادآوری کنند و نگذارند گرد و غبار فراموشی موجب کمرنگ شدن این سوز و گداز شود.

به گفته مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز همزمان با ایام فاطمیه و در روزهای پایانی سال جاری، شاهد برگزاری این آیین معنوی خواهیم بود.

آذرنیا میزبانی و  قدردانی از شعرای اهل بیت و شاعران مرثیه سرای تبریز را افتخاری برای فعالان فرهنگی و مجموعه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز برشمرد و گفت: این بزرگداشت و آئین معنوی روز سه‏‎شنبه 26 اسفندماه از ساعت 16:30 در محل یخچال تاریخی قائم مقام واقع در ششگلان با حضور شاعران و مرثیه‎سرایان بزرگوار اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برگزار می‎شود.

captcha