رمز ماندگاری بسیج ارتباط با مردم و پایبندی به آرمان‌های نظام است
کد خبر: 4184096
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵
امام جمعه برازجان:

رمز ماندگاری بسیج ارتباط با مردم و پایبندی به آرمان‌های نظام است

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن مصلح گفت: رمز ماندگاری بسیج، ارتباط مستمر و گسترده و همه جانبه با مردم و پایبندی به آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و ملت سرافراز ما همواره قدردان خدمات آن خواهند بود.

حجت‌الاسلام حسن مصلح

به گزارش ایکنا از بوشهر، مراسم پیاده‌روی از حرم شهدای گمنام تا محل گلزار شهدای شهر شبانکاره به‌مناسبت هفته بسیج، شامگاه ۴ آذرماه، با حضور مردم و سخنرانی حجت‌السلام والمسلمین حسن مصلح برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن مصلح، رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتستان، در جمع مردم و بسیجیان شبانکاره، به تبیین سیره و صفات حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و گفت: حضرت زهرا(س) الگوی بی‌نظیر و بی‌بدیل عالم خلقت است و دختر پیغمبر خدا(ص) با همه عظمتش فدای ولی‌الله(ع) می‌شود.

امام جمعه برازجان در ادامه جایگاه امامت و ولایت را ویژه برشمرد، افزود: شهادت حضرت زهرا(س) برای دفاع از ولایت و رهبری بوده است که حاضر می‌شوند تا پای جان ایستادگی کنند. بنابراین در این ایام مهم‌ترین چیزی که باید یادآوری و مرور کنیم، مسئله مهم ولایت و رهبری است.

وی ادامه داد: برتری حضرت زهرا(س) به خاطر فضايل الهی و انسانی است که در وجود آن حضرت جمع شده است و زن ایران اسلامی باید حضرت فاطمه(س) را الگوی واقعی خود در تمامی مراحل زندگی قرار دهد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتستان در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص اشارات قرآن کریم به بسیج و مدافعان ارزش‌های اسلامی، اظهار کرد: در آيه شريفه ۵۴ از سوره مباركه مائده، خداوند متعال ضمن تهديد جمعى از همراهان پيامبر اسلام(ص) كه در باورهاى دينى و دفاع از ارزش‌هاى اسلامى استوار نيستند، با صراحت پيش‌بينى مى‌كند در آينده تاريخ، گروهى به يارى اين آیين می‌شتابند كه خداوند متعال، آنان را دوست دارد و آنان نيز به خدا علاقه دارند. آنان با اهل ايمان، فروتن و مهربان‌اند و در برابر دشمنان ارزش‌هاى دينى، سرفراز و قاطع، در راه اقامه ارزش‌هاى الهى با دشمنان پيكار مى‌كنند و از سرزنش ملامتگران پروایى ندارند.

وی همچنين آيه ۱۳۳ سوره نساء و آيه ۳۸ سوره محمد را نيز به عنوان آيات ديگری برمی‌شمرد كه به اين بیان الهی و نبوی اشاره دارد.

حجت‌الاسلام مصلح در ادامه با بیان اینکه بى‌ترديد، همه كسانى كه واجد ويژگی‌هایى كه قرآن در آيه ۵۴ مائده براى مدافعان ارزش‌هاى اسلامى در آينده تاريخ ذكر كرده، بوده‌اند، مى‌توانند مصداق پيشگویى قرآن باشند؛ اما مراجعه به رواياتى كه درباره تبيين مصداق يا بزرگ‌ترين مصاديق اين پيشگویى است، تأمل ‌برانگيز و براى علاقه‌مندان به انقلاب اسلامى در ايران، بسيار نويدبخش و اميدآفرين است.

امام جمعه برازجان همچنين در ادامه با استناد به تفسير مجمع‌البيان در ارتباط با اين آيه شريفه، بیان کرد: وقتى از پيامبر اسلام(ص) درباره مردمى كه مصداق پيشگویىِ قرآن در آيه ۵۴ مائده هستند، پرسيدند، آن حضرت دست به شانه سلمان فارسى زد و فرمودند «(مقصود آيه) اين مرد و هموطنان اويند!» و سپس پیغمبر فرمودند «اگر ايمان به (ستاره) ثريا آويخته باشد، هر آينه مردانى از ايرانيان به آن دست يابند.»

وی افزود: فلسفه وجودی تشکیل بسیج تبدیل شدن تهدیدها به فرصتی در مقابل ابرقدرت زمان، آمریکا بود. بسیج، برگرفته از آحاد جامعه است. بسیج در تمامی موقعیت‌ها وارد شده و به خوبی عمل کرده و با افتخار و سربلند از ماموریت‌های خود فائق آمده است.

این مقام مسئول همچنین رمز ماندگاری بسیج را مردمی بودن آن دانست و گفت: رمز ماندگاری بسیج، ارتباط مستمر و گسترده و همه جانبه با مردم و پایبندی به آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و ملت سرافراز ما همواره قدردان خدمات آن خواهند بود.

کوروش امینی 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha