وحدت‌گرایی شهید صیاد شیرازی مورد توجه دولت‌مردان قرار گیرد
کد خبر: 3135443
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳
رشیدیان عنوان کرد:

وحدت‌گرایی شهید صیاد شیرازی مورد توجه دولت‌مردان قرار گیرد

گروه سیاسی: استاندار خراسان رضوی با اشاره به نام‌گذاری سال توسط رهبر معظم انقلاب به نام سال «دولت و ملت؛ هم‌دلی و هم‌زبانی» بیان کرد: امسال ضرورت شناخت شهید صیاد شیرازی بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد زیرا جوانان و دولت‌مردان باید مسائل توحیدی و وحدت‌گرایی را از این شهید بی‌بدیل بیاموزند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی ظهر امروز، 24 فروردین‌ماه در نخستین یادواره ملی شهید علی صیادشیرازی، امیران و چهار هزار شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران در خراسان رضوی که در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: شهدا منشأ قدرت ایران و جوامع بین‌الملل به‌شمار می‌روند.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه شهدا منشأ عزت و سربلندی کشور بوده و خواهند بود، گفت: سربازان حماسی و فرزندان شهدا با پشتوانه خون شهدا و ایثارگران می‌کوشند در مقابل ابرقدرت‌ها بایستند.

وی صحبت راجع به شهید علی صیادشیرازی را سخت و مشکل دانست چراکه ابعاد روحی این شهید رشید همه جانبه است و ادامه داد: برای وصف این شهید تنها می‌شود واژه هایی از رهبر معظم انقلاب قرض گرفت تا بلکه حق این شهید ادا شود.

اقتدار ایران؛ مرهون تلاش‌های مداوم شهید صیاد شیرازی

وی ادامه داد: شهید صیاد علی شیرازی دلی نورانی داشت و همه کسانی که از نزدیک با این شهید تعامل داشتند، تلألوی نور شهید در جنبه‌های مختلف آنان مجذوب خود کرده بود لذا می‌توان گفت، اقتدار ایران مرهون تلاش‌ها و کوشش‌های پیاپی و مداوم شهید صیادشیرازی برای ایجاد وحدت میان ارتش و سپاه است.

رشیدیان یادآور شد: شهید صیاد شیرازی در حمله به دشمنان آن‌چنان با اقتدار و صلابت برخورد می‌کرد و صدام را مورد هجمه قرار می‌داد که صدام بر ترور این شخصیت تأکید و پیگیری فراوان داشت.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال توسط رهبر معظم انقلاب به نام سال «دولت و ملت؛ هم‌دلی و هم‌زبانی» بیان کرد: امسال ضرورت شناخت شهید صیاد شیرازی بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد زیرا جوانان و دولت‌مردان باید مسائل توحیدی و وحدت‌گرایی را از این شهید بی‌بدیل بیاموزند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه یادواره شهدا تنها مراسم بزرگداشت نیست، ابراز کرد: باید برای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا، از مسیر این افراد حفظ و صیانت شود.

captcha