تسبیحات حضرت زهرا(س) بهترین تعقیبات نماز‌ است
کد خبر: 3140626
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱

تسبیحات حضرت زهرا(س) بهترین تعقیبات نماز‌ است

گروه اجتماعی: رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج با بیان اینکه تسبیحات حضرت زهرا(س) هدیه آسمانی به ایشان بود؛ گفت: بهترین تعقیبات نماز،‌ تسبیحات حضرت زهرا(س) است.

حجت‌الاسلام علی‌محسن منتشلو، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج در گفت‌‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن به بیان جایگاه شخصیت والای آن حضرت پرداخت.
وی به تسبیحات حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و افزود: هنگامی که فاطمه(س) از سختی کارهای خانه در زحمت بود،‌امیر‌مؤمنان به ایشان فرمود: نزد پدر برود و خدمتکاری درخواست کند تا در امور منزل یار و همکارش باشد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج بیان کرد: وقتی پیامبر(ص) از خواسته ‌آنان آگاهی یافت، فرمود: «ای فاطمه، می‌خواهی چیزی به تو عطا کنم که از خدمتکاری و همه دنیا با آنچه در آن است، ارزشمندتر است؟ حضرت فاطمه(س) فرمود: مشتاقم بدانم چیست؟ پیامبر(ص) فرمود: بعداز نماز سی و چهار مرتبه «الله اکبر» و سی و سه مرتبه «الحمدالله» و سی و سه مرتبه «سبحان الله» بگو و آن را با «لا اله الا الله» ختم کن. این کار برایت از چیزی که می‌خواهی و از دنیا و هرچه در آن بوده،‌ بهتر است.
وی افزود: امام باقر(ع) درباره تسبیح حضرت زهرا می‌فرماید: «خداوند متعال با هیچ ستایشی بالاتر از تسبیحات فاطمه زهرا(س) عبادت نشده است و اگر چیزی افضل از آن وجود داشت، رسول خدا(ص) آن را به فاطمه(س) اعطا می‌کرد.».
حجت‌الاسلام منتشلو در ادامه با اشاره به اینکه در آن لحظه که این هدیه آسمانی به فاطمه(س) عطا شد، فرمود:‌« از خدا و رسول راضی شدم»، بیان کرد: انسان نباید به دنبال دنیاپرستی و تجمل گرایی باشد و حب دنیا او را از رسیدن به مقصد نهایی خلقت باز دارد.
وی به قرائت و درک دقیق آیات و مفاهیم قرآن کریم و دستورات الهی نیز اشارهو اعلام کرد: معنی،مفهوم و واژه های قرآن کریم در کنار قرائت صحیح و درست آن باید درک شود.
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج یادآور شد: کوچکترین واژه های قرآن بزرگترین درس و سرمشق‌های زندگی را در خود دارد و قرائت قرآن باید با تدبر و درک دورنی و با سرلوحه قرار دادن آن در زندگی همراه باشد.

captcha