ایران سرزمینی با ثبات در شرایط ناامن منطقه است
کد خبر: 3165917
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹
رشیدیان:

ایران سرزمینی با ثبات در شرایط ناامن منطقه است

گروه سیاسی: استاندار خراسان رضوی با اشاره به شرایط ناامن منطقه و حضور ارتش‌های بیگانه در خاورمیانه گفت: در شرایط ناامن منطقه، ایران اسلامی به یک منطقه با ثبات و امن تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی، صبح امروز، 29 فروردین‌ماه در مراسم رژه نیروهای مسلح استان که به مناسبت روز ارتش در مشهد برگزار شد، با اشاره به اینکه ناامنی‌ها در منطقه به اوج خود رسیده است، گفت: ما امیدوار هستیم که این درگیری‌ها خاتمه پیدا کرده و ملت‌هایی که همگی به یک قبله و کتاب ایمان دارند بتوانند در کنار هم زندگی کنند.

رشیدیان ادامه داد: اما در این شرایط ناامن که شاهد حضور ارتش‌های بیگانه در منطقه هستیم، سرزمین ما به یک منطقه با ثبات و امن در منطقه تبدیل شده است.

وی با اشاره به رژه با صلابت نیروهای مسلح در خراسان رضوی گفت: این رژه باشکوه نشان دهنده قدرت دفاعی جمهوری اسلامی و توان بازدارندگی آن بوده و برای مهاجمان حاوی پیامی سخت و برای مردم منطقه و کشور پیام صلح، دوستی و برادری را به همراه دارد.

رشیدیان با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش در زمان هشت سال جنگ تحمیلی در کنار سایر نیروهای مسلح بازوی دفاعی کشور بود، گفت: این کشور پس از مدت‌ها جنگ و هشت سال دفاع مقدس تجربه‌هایی به دست آورده است که هم اکنون هیچ ابر قدرتی هوس پنجه در انداختن با دلاورمردان نظامی ایران را به خود راه نمی‌دهد.

پیوستن ارتش به ملت، روز یأس ستمگران
استاندار خراسان رضوی روز پیوستن ارتش به ملت اسلام را لحظه شادی بندگان خدا و یأس و ستمگران عنوان کرد و گفت: تا زمانی که این پیوستن با محوریت کانونی ولی امر برقرار باشد، این ملت سرفراز باقی خواهد ماند.

رشیدیان ادامه داد: پس از جنگ تحمیلی، تلاش سربازان نظامی ایران کاهش نیافت بلکه آن ها هوشیاری نیروهای ایران را در عرصه تهدیدات و نوآوری و خودکفایی در مقابله با انواع تهدیدات به نمایش گذاشتند.

ایران با بی‌اعتمادی به غرب وارد مذاکرات شده است
نماینده عالی دولت در خراسان رضوی با اشاره به فناوری بومی هسته‌ای در ایران گفت: ایران در حوزه هسته‌ای با اتکا به ظرفیت‌های خود، همدلی با دولت و با وسواس و بی اعتمادی تاریخی به غرب و به‌ویژه آمریکا وارد مذاکرات شده است که نتایج این مذاکرات بر آینده تعاملات مؤثر خواهد بود.

وی تأکید کرد: ملت ما ملت جنگ‌طلب نبوده و نیست اما ثابت کرده است که از حقوق خود دفاع می‌کند و پای هزینه دادن برای آن می‌ایستد، تهاجم تحریم‌ها و فشارهای سیاسی و اقتصادی در اراده ملت ایران تأثیری ندارد و مردم راه رشد و ترقی خود را طی می‌کنند.

captcha