رونمایی از رمان 10 جلدی «جاده جنگ» در دهه فجر امسال
کد خبر: 3176752
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱
رفائی خبر داد:

رونمایی از رمان 10 جلدی «جاده جنگ» در دهه فجر امسال

گروه هنر: رئیس حوزه هنری خراسان رضوی از رونمایی رمان 10 جلدی جاده جنگ همزمان با ۲۲ بهمن‌ماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، سید جواد رفائی، رئیس حوزه هنری خراسان رضوی شب گذشته، 30 فروردین‌ماه در اتاق گفت‌وگوی اصحاب فرهنگ و هنر خراسان رضوی که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، عنوان کرد: حوزه هنری یک مجموعه است که بعد از انقلاب برای هنرمندان دغدغه‌مند به وجود آمد تا بتواند در جهت رشد و اعتلای هنر انقلاب تلاش کند.

وی با اشاره به رمان جاده جنگ که رهبر معظم انقلاب به آن تفقد خاصی داشته‌اند، اظهار کرد: منصور انوری، نویسنده این کتاب جلد دهم آن را به پایان رسانده است که در این 10 جلد به اتفاقات شهریور 1320 تا خرداد 1342 می پردازد؛ اگر جلد هشت تا ده این کتاب چاپ شود، امید است از این رمان 10 جلدی همزمان با 22 بهمن‌ماه امسال رونمایی شود.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی با بیان اینکه کار ادبیات انقلاب اسلامی و جنگ مدیون حوزه هنری است همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب در سال 92 در جلسه‌ای با مدیران حوزه هنری این مطلب را عنوان کردند، اظهار کرد: ایشان در آن جلسه فرموند: وقتی من کارهای حوزه هنری در عرصه ادبیات انقلاب اسلامی و جنگ دیدم سجده شکر به جای آوردم که این نشان دهنده رضایت ایشان در این بحث است.

وی با اشاره به شخصیت شهید آوینی که در مقابل جریان‌های مخالف هنر انقلاب اسلامی ایستادگی کرد، بیان کرد: شهادت ایشان نیز همراه با دو اتفاق بزرگ بود، اول تشکیل بسیج هنرمندان و بعد نام‌گذاری روزی به نام روز هنر انقلاب اسلامی بود.

رفائی ادامه داد: شاید در ابتدای نام‌گذاری روز شهادت ایشان به نام روز انقلاب اسلامی توجه زیادی نشد اما بعد از دستور رئیس جمهور به استانداران، جلساتی در این خصوص تشکیل شد و این روند بهبود یافت.

وی اظهار امیدواری کرد: این روند اگر ادامه پیدا کند، می‌تواند به جریانی تبدیل شود تا مقابل افرادی که می‌خواهند هنر، انقلابی و اسلامی نباشد ایستادگی کرده و مقابله کند.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی گفت:‌ چشم‌انداز 1404 یکی از برنامه‌های حوزه هنری است که متأسفانه به این سند توجه خاصی نشده که اگر بخواهیم این سند محقق شود باید عمومی‌تر به آن بپردازیم.

وی با بیان اینکه همه مردم باید بدانند در چشم‌انداز 1404 نقش دارند،‌ ابراز کرد: اگر این موضوع در جامعه تببین و نهادینه شود نه تنها به سند چشم‌انداز دست خواهیم یافت بلکه جلوتر از این سند، پیشرفت خواهیم داشت.

captcha